29 Temmuz 2015 Çarşamba

"Whiplash" Bir Baterist ve Hocasının Hikayesi...

Çocukları havuza götürmenin en güzel yönü oturabilmektir. Hele bir de elinize bir kitap alabiliyorsanız bonuslu bir tatil olur. Ben bu aralar bonuslarıma bonus katıyorum :)))

Elime aldığım kitaplardan biri "Madam Sousatzka" oldu. Hani şu piyanist dehası çocuğu ve onun hocası Bayan Sousatzka'nın hikayesi olan kitap. Hani şu filmi de olan...

Tam dün o kitaba başlamışken film portalında başka bir film fark ettim. Konusu Bayan Sousatzka'yı andıran bir film. Hadi izleyeyim dedim. Hadi size de anlatayım.

Özet
2014 yapımı "Whiplash" dram türünde. Hikayeye göre Andrew 19 yaşında bir bateri dehasıdır. Kendi çabalarıyla bir yerlere gelmeyi başarmıştır ama biraz daha desteğe ihtiyacı vardır. Aradığı desteği ise hiç ummadığı birinden görecektir. Bayyyyy Fletcherrrrrrr!!! Brrrrrrrr!!! Schaffer'ın en hırslı ve en acımasız hocası. Yalnız bu acımasızlık bir yerden sonra destekten çok kösteğe dönmeye başlayacaktır. Ama zavallı Andrew'ün ne yazık ki bundan haberi yoktur.

Künye
Filmde Andrew'ü Miles Teller oynuyor. Hoca Fletcher'ı ise J.K.Simmons canlandırıyor ki beyefendi bu rolüyle En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ödülünü aldı. Ben de zaten kendisini Spiderman serisindeki gazeteci Jonah Jameson rolünden beri çok severim. 

Yorum
Ben bu tür filmleri çok seviyorum. Az kişiyle, az bütçeyle, küçük stüdyolarda çekilmiş muhteşem senaryoların olduğu filmler. Genellikle de oyuncularına Oscar getiren filmler. Eğer Siyah Kuğu, Unutma Beni, Pi'nin Yaşamı ya da Sosyal Ağ gibi filmlerden hoşlanıyorsanız, bunu da beğeneceğinize eminim.

Hayata İyi Seyirler...

P.S. Whiplash, kamçı demek... Bu arada Madame Sousatzka'yı da okuyun. Ama izlemeyin...

Hiç yorum yok: