24 Ekim 2014 Cuma

"Duvarlar Arasında" Konusu Güzel, Kendisi Çirkin Bir Film...

Gerilim filmlerinin tiryakisi çok. O yüzden de sinema dünyasında en çok çekilen film türlerinden biri gerilim oluyor. Çoğunluğu çok kötü olmakla birlikte kırk yılda bir iyisi de çıkıyor. Ben de bazı öğrencilerim çok methettikleri için bir tanesini izleyeyim dedim. Hadi önce size filmi anlatayım; sonra da iyimiymiş kötümüymüş yorumlarımı yazayım.

Özet
2009 yapımı “Duvarlar Arasında” (Walled In) gerilim ve gizem türünde. Hikayeye göre Samanta inşaat mühendisliğinden yeni mezun olmuş genç ve güzel bir kızdır. Samanta'nın ailesi de inşaatçıdır. Ama bu aile yıllardır bina yapmak yerine bina yıkma işlerini tercih etmişlerdir. Hatta kurdukları yıkım şirketi işinde büyük bir servet edinmişlerdir. Samanta da aile işine devam edecektir. Üstelik ilk yıkım işini babası ona bizzat vermiştir. Peki iş ne midir? Malestrazza adlı psikopat mimarın 20 sene kadar önce yaptığı muhteşem rezidansı yıkma işidir. Samanta bir çanta eşyasını toplayıp ıssız bir tepedeki bu terk edilmiş binayı keşfe gider. İşte bu ilk işinde Samanta, hayatının en zor günlerini yaşayacaktır.

Künye
Filmde Samanta'yı Mischa Barton oynuyor. O rezidansta yaşayan 3-5 kişiden biri olan Jimmy'yi ise Cameron Bright canlandırıyor. Bu arada film Serge Brussolo'nun bir romanından uyarlama.


Yorum

Film bir roman uyarlaması. Romanı okumadım nasıldır bilemiyorum ama film çok kötü.
* Çünkü çok yüzeysel. Çok daha derin işlenmeliydi.
* Bazen öyle absürt detaylara yer verilmiş ki acaba fantastiğe mi dönecek diye bakındığım sahneler oldu.
* Oyunculuklar çok kötüydü. Soğuk soğuk, donuk donuk. 5. sınıf film havasındaydı. Sanki tüm oyuncuların da ilk deneyimleri gibiydi. Hele ............. beni şok etti. Küçük adam kaçıncı filminde oynuyor ama hep aynı rolü oynuyor.
* Üstelik filmin sonu da bağlanmamış. Rezidansta yaşayan kişilerin akıbeti belli değil. Film boyunca sorulan soruların cevapları yok. Babasının kızına vaadettiği o ödüllerin ne olacağı belli değil.

Kısacası filmi hiç beğenmedim. Bu kadar güzel bir konuyla mucizeler yaratılabilirdi. Ama olmamış. Kusura bakmasın öğrencilerim ama ben aradığımı bulamadım. Yine de gerilim olsun, çamurdan olsun diyorsanız, siz bilirsiniz.


Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: