20 Eylül 2012 Perşembe

Terminator Salvation nasıl oldu da tutmadı???


“Adam Terminator gibi” dediğimde eminim hepinizin gözünde aynı tip canlanıyor. Tarife gerek yok. “Arnold” dediğimde ise “Hangi Arnold? ” diye sormazsınız bile. Filmi hiç izlememiş biri bile birbiriyle bütünleşmiş olan bu ikiliyi bilir.

T1, T2 ve T3
Onlarca defa izlediğim T1 ve T2'den sonra 3. filmi herkes gibi ben de sadece bir kez izledim. Sebebiyse John Connor rolü için yapılan cast hatasıydı. O çok bütçeli muhteşem film, yaşlı Arnold'ın insanüstü çabasına ve fedakarlığına rağmen (beyefendi filmin başındaki vinçle takip sahnesi için, sözleşmesinde yazılı fiyatın bir kısmından vazgeçmiş ve “bu sahne çekilmeli demiş”) film yapımcıları filmin isim hakları da dahil olmak üzere tüm telif haklarından vazgeçerek iflasın eşiğinden ancak dönebilmişlerdir.

T4
Ya 4. filme ne demeli??? Böylesine güçlü bir senaryoya rağmen, böylesine gerçekçi görsel oyunlara, ışıklandırmaya, diyaloglara, kurguya ve güçlü oyuncu kadrosuna rağmen ne oldu da T.S. Hasılat rekorları kırmadı???

Bu soruya net bir cevap bulamadım. Sadece bazı tahminlerim var. Bence en önemli sebep başta da söylediğim gibi Terminator rolünde Arnold'ı göremediğimiz için. Bir de buraya yazmaya bile değmeyecek önemsiz sebepler. Başka da sebep göremiyorum. Bu yüzden bu konuyu tartışmaya açıyorum. Sizce neden Terminator Salvation tutmadı??? Cevaplarınızı merakla bekliyorum.

Hayata İyi Seyirler...


1 yorum:

prosynecky dedi ki...

bu filmi ilk izlediğimde gerçekten çok beğendim çünkü bilim kurgu filminin hakkını vermek gerçekten zor ve terminator gibi bir fenomenin finaline yakışır bir film olmuş özellikle senaryo olarak çok beğendim ,takdir ettim...