21 Ekim 2012 Pazar

"Tetikçi"nin Namlusunun Ucunda Durulur mu???


My name is Chev Chelios and today is the day that I die.” Bu filmi izlediğim gün bu repliği kimbilir kaç kere söyledim, hatırlamıyorum. Jason Statham o tok sesiyle filmin tamamını,tekerlemeyi andıran bu cümleyle özetledi. “Adım Chev Chelios ve bugün benim öldüğüm dündür.”
2006 yapımı “Tetikçi” (Crank) filminden söz ediyorum. Profesyonel bir tetikçi olan Chev Chelios'ın kanına, düşmanı tarafından bir zehir enjekte edilir. Tetikçimiz, ne olduğunu anlamak için hemen doktoruna ulaşır ve sıkıntısını anlatır. Doktoru ise adamımıza pek iyi haberler veremez. Zira adamımızın kalp atışı ve kan dolaşımı yavaşlarsa adamımız ölecektir. Bunu önlemenin tek yolu ise sürekli tempolu hareket etmek ya da vücuduna sürekli adrenalin pompalamaktır. Buna rağmen yakında ölecektir. Ancak adamımız, ölmeye hazır değildir. Özellikle de intikamını almadan...
Bu film bu haliyle çok tutulduğu için, ikincisi de çekildi. Elbetteki filmin ilk sahneleri Chev Chelios'un ölümüne bir kılıf bulma şeklinde başladı. Senaryo yine aynıydı, ama maalesef ikinci film, ilki kadar lezzetli değildi. (Aynı yemekten ikinci tabak yemek gibi).
Bu tür filmleri yanınızda bir doktor varken ya da bir doktor gözüyle izlemek yanlış olur. Ne de olsa böyle fantastik bir senaryoyu mantık çerçevesine oturtmaya çalışmak mantıklı değil. Ha bir de filmin bazı sahnelerinde yanınızdaki kadını mutfağa çay doldurtmaya göndermenizi tavsiye ederim.
Filmleri izleyin, eğlenin.
Hayataİyi Seyirler...


Hiç yorum yok: