8 Ocak 2014 Çarşamba

"Zamanda Aşk" Aşk, Ancak Bu Kadar Güzel Anlatılırdı...

Dün bir film izledim. Eşim bir romantik komedi filmi bulup açtı. Önce romantik komedilere karşı önyargılarım yüzümden izlemek istemedim. Ama film başlayınca bayıldım ve bir anında bile sıkılmadım. Ve sıkı durun: ilk defa bir romantik komedide güldüm:)))



Özet

Hadi şu filmin özetine bir bakalım. Zamanda aşk (About Time) adlı film 2013 yılında çekilmiş. Hikayeye göre Tim annesi, babası, ablası ve dayısıyla monoton bir hayat yaşayan içe kapanık bir gençtir. Gerçi zaman zaman kabuğunu kırma çabaları içerisine girse de hepsi hüsranla sonuçlanınca durumu kabullenir. Ta ki 21. yaş gününe kadar. O gün, babası Tim'i karşısına alır şok edici bir konuşma yapar. Zira babası Tim'e, ailenin erkeklerinin zamanda geriye yolculuk yapabildiklerini açıklar. Tim buna önce inanmaz. Ama sonra hemen bir deneme yapar ve bunun gerçekten de doğru olduğunu görür. Ve böylece Tim'in hayatının akışını değiştirecek komedi başlar.



Künye

Filmde pek öyle şöhret isim yok. Zaten İngiliz filmi. Ben bir tek Tim'in babasını oynayan Bill Nighy'yi tanıyorum, bir de esas kızı oynayan Rachel McAdams'ı, o kadar. Ama filmin senaristi ve yönetmeni Richard Curtis'i pek çok yerden tanıyoruz. Ne gibi? Aşk Engel Tanımaz gibi, Bridget Jones'un Günlüğü gibi.



Yorum

Film çok tatlı. Daha önce bu kadar çok kere işlenmiş ve bu kadar sıradanlaşmış bir konu; ancak bu kadar sevimli olabilirdi. Filmin fantastik olduğu anlaşılmıyor bile. Konu o derece iyi yedirilmiş yani. Ben çok beğendim. Mutlaka izleyin. Çok eğleneceksiniz. Ve daha da önemlisi, hayatın anlamına dair pek çok ders çıkaracaksınız.



Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: