27 Şubat 2014 Perşembe

"Yer Çekimi" Çok Korktum, Dikkatli İzleyin...


Dün gece bir film izledim. Bu sene 10 dalda Oscar'a aday olmuş. Filmi gerçekten çok beğendim. Hatta eşimle birlikte filmle ilgili epeyce yorum yapıp yattık. Gece 4.00 gibi küçük oğlumun ağlamasıyla uyandım. Sonra onu uyutup tekrar yattım. Aman Allah'ım, o da ne! Uyuyamadım. Filmdeki bir sahne gözümün önünden gitmedi. Sağa döndüm aynı sahne; sola döndüm aynı sahne. Tırstım, çok korktum. Ben korkmam normalde ama çok fena tırstım. Uyutmadı o sahne beni. Çok fenaydı. Size sahneyi anlatacak değilim ama gelin şu filme kısaca bir bakalım.



Özet

2013 yapımı “Yer Çekimi” (Gravity) adlı film bilim kurgu ve gerilim türünde. (Şahsen ben filmin gerilim filmi olduğunu bilmiyordum. Uzayda geçen kötü bir macera falan zannediyordum. Apollo 13 falan gibi yani.) Hikayeye göre bir grup mürettebat, bir amaç için uzaya fırlatılmışlardır. Ancak mekikte bir sorun çıkmıştır ve mekiğin mühendisi Ryan, mekiği tamir etmeğe koyulmuştur. Ryan tamir işleriyle uğraşırken diğer mürettebat da uzay yürüyüşünün tadını çıkarmakla meşguldür. Herkes kendi halinde takılırken bir anda uzayda bir patlama olur ve şarapneller hem mekiğe, hem de mürettebata isabet eder. Ortalık bir anda can pazarına döner. Bu can pazarından tek sağ kalanlar ise Ryan ve mekiğin kaptanı Matthew olurlar. Ryan ve Matthew'ün hayatta kalma mücadelesi işte böyle başlar.



Künye

Filmde mekiğin mühendisi Ryan'ı Sandra Bullock oynuyor. Kaptanı ise George Clooney canlandırıyor. Sandra Bullock'u her zamanki gibi çok beğendim.



Yorum

Filmdeki görsel efektlerin tarifi yok. Ne kadar güzel yapılmış size anlatamam. Hatta filmi sinemada 3D izlemediğim için çok pişmanım. Gerçi bir de 3D izleseydim bir hafta uyuyamazdım herhalde. Film muhteşem. Mutlaka izleyin. Hem çıkaracağınız bir sürü ders var, hem de göreceğiniz bir sürü güzellik var. Çok beğeneceğinize eminim.



Hayata İyi Seyirler...



P.S. Filmdeki cenin pozisyonu ve göbek kordonu görüntüsü dahiceydi. Belirtmek isterim.

P.S. Spoiler vermeyeceğimi bilsem daha ne yorumlar yapacağım da yazamıyorum işte, hepsi içimde kaldı :!

Hiç yorum yok: