16 Nisan 2014 Çarşamba

"12 Yıllık Esaret" 120 Dakikalık Esarete Dönerse...

2013 yapımı olup En İyi Film Oscarını kucaklamış bir film... Yine gerçek bir hikaye, yine gerçek bir dram... Peki acaba beğendik mi? Hadi bakalım...

Özet
Filmin adı “12 Yıllık Esaret” (12 Years a Slave). Tahmin edeceğiniz gibi Amerika'nın genç zamanlarında geçen bir kölelik hikayesi filmi. Hikayeye göre Bay Solomon Northup, (burada Bay kelimesine dikkat çekmek istiyorum zira kendisi siyahi olmasına rağmen muteber bir şahsiyettir) evli ve çocuklu bir müzisyendir. Bir gün kendisine iki soylu beyefendi tarafından bir iş teklifi gelir. Birlikte yenen keyifli bir akşam yemeğinin ardından Bay Northup kendini kötü hisseder ve ertesi sabah kendini küçük bir odada zincirlenmiş ve prangalanmış olarak bulur. İşte Bay Northup'nın 12 yıl sürecek olan kölelik hikayesi böyle başlar.

Künye
Filmde öyle pek şöhret isimler yok.

Yorum
Peki film, En İyi Film Oscarı alacak kadar güzel mi? Asla değil. Laf olsun diye verilmiş bir Oscar. Yani ben bu tür film esaret ve ırkçılık filmlerini çok sevmeme rağmen hiç beğenmedim. Bir Amistad'ın, bir Zincirsiz'in yanından geçemez. Üstelik sonu da daha başından, hatta başlığından belli.

Ben beğenmedim. Yine de siz bilirsiniz.


Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: