16 Nisan 2014 Çarşamba

"Aklı Havada"... Mutlaka İzleyin...

9. sınıflara okuttuğumuz ders kitabımızda bir filmden bahsediliyordu. Yok George Clooney oynuyormuş, yok filanca film de çok iyiymiş de bu film ondan daha iyiymiş falan filan. Allah Allah, neymiş bakayım şu film diye imdb'ye bir sorayım dedim. A a! Bir de baktım reytingleri uçuk bir “romantik trajikomedi” (bu tabiri de ben buldum, çok hoşuma gidiyor). Hemen buldum filmi ve izledim. Hangi filmden mi bahsediyorum?

Özet
2009 yapımı (Aklı Havada) (Up In The Air) adlı filmden bahsediyorum tabi ki. Hikayeye göre Ryan bir insan ilişkileri uzmanıdır. İşi; insanları işten çıkarmaktır. (“İnsan Kaynakları” departmanlarının zıttı olan “işten çıkarma” departmanı diye bir şey varmış, bunu da bu vesileyle öğrenmiş olduk.) Ama o kadar uzmandır ki; insanları işten çıkarma konusunda fena halde profesyonel olmuştur. Ve aynı zamanda o kadar kalpsizleşmiştir ki ne bir arkadaşı vardır, ne de bir ailesi. Hatta doğru dürüst bir evi bile yoktur zira ömrünü uçaklarda ve otellerde geçirmektedir de diyebiliriz. Daha da tuhaf olansa Ryan'nın bu hayattan büyük keyif alıyor olmasıdır. Ne zaman ki hayatına biri kızı yaşında biri karısı yaşında iki kadın girer; işte o zaman Ryan'ın hayatı alt üst olur.

Künye
Filmde Ryan'ı George Clooney oynuyor. Kadınlar hem çok mühim, hem hiç değil. Filmin roman uyarlaması olduğunu başta da söylemiştim. Hem de Walter Kirn'ün romanı. 

Yorum
Film çok çok güzel. Hayata dair çıkarılacak o kadar çok ders var ki şaşırırsınız. Hele bir “sırt çantası” muhabbeti var; eşimle devamlı o lafı konuşmaya başladık. Mutlaka izleyin derim. Özellikle kadınsanız, mutlaka ve mutlaka izleyin derim. Zira pişman olmazsınız derim.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: