15 Ocak 2015 Perşembe

"Paralel Evren" Bilimi Olmayan Kurgu Filmi...

Hafta sonu bir film izledim. Ne oyuncularını tanıyordum ne de yönetmenini. Ve ne de daha önce ismini duymuştum. Ama sırf bilim kurgu olduğu olduğu ve imdb puanı da 7'yi aşkın olduğu için izledim. Size filmden bahsedeyim.
Özet
2013 yapımı “Paralel Evren” (Coherence) adlı film bilim kurgu türünde. Hikayeye göre kadınlı erkekli 8 eski dost, uzun bir aradan sonra ilk kez bir araya geleceklerdir. Ev sahibi, türlü türlü yemekler yapmış ve kimisi evli, kimisi bekar, kimisi de ilişki durumu karışık olan bu arkadaşlar için heyecanlıdır. Misafirler söz verilen saatte gelmeye başlarlar. Her gelen hoş gelir ve hoş bulur. Sohbet iyice koyulmuşken birden hepsinin cep telefon ekranları çatlamaya başlar ve arkasından tüm şehirde elektrikler gider. Herkes bir an paniğe kapılmışken bir tanesi muhtemel sebebi açıklar: KUYRUKLU YILDIZ. Haberlerde söylendiği kadarıyla bir kuyruklu yıldız Dünya'ya çok yakın bir yerden geçecektir ve elektromanyetik bir dalgalanmaya yol açabilecektir. Bir çare aramaya başlayan misafirlerden üç erkek, karşı evin ışıklarının yandığını görünce yardım istemeye karar verirler. Ancak o eve yapacakları ziyaret hiç umulmadık bir durumun açığa çıkmasıyla sonuçlanacaktır.
Künye
Başta da söylediğim gibi filmdeki kimseyi tanımıyorum. Ama filmin yönetmeni ve senaristi olan James Ward Byrkit tanıdık bir isim. Çünkü beyefendi Karayip Korsanlarının da senaristi. 
Yorum
1) Film şahane bir hikaye örgüsüne sahip. Konusu çok güzel. Karmakarışık, ama sizi hiç yormuyor.
2) Ama ben hayatımda böyle bilim kurgu görmedim. Hiç efekt yok. Alışık olduğumuz o görüntü ve ses efektlerinden, o kostümlerden, o makyajlardan, o kurgulardan eser yok. Ama bilim kurgu filmi. Ve nasıl oluyorsa güzel bir film.
3) Filmde tanıdık bir kaç oyuncu olsaydı reytingleri 8'i aşardı kesin.
4) Mutlaka izleyin...

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: