2 Aralık 2015 Çarşamba

"Mad Max" Eski Mad Max'lere Bin Basan Mad Max...

Eşim benden habersiz ve bensiz bir film izlemiş. Kıyameti koparttım :))) O kadar çok söylendim ki zavallı adam aynı filmi benimle birlikte yeniden izlemeye razı oldu. Ama filmin sonunda şunu anladım: adam yeniden izlemeye razı olmamış; çünkü zaten gönüllüymüş :)))

Şu ikinci kez izlemeye değer filme bir bakalım

Özet
2015 yapımı “Mad Max” bilim kurgu türünde. Hikayeye göre -bundan yüzyıllar sonra- nükleer savaşlar artık bitmiştir. Ama artık hiç bir şey eskisi gibi değildir. Toprak asitlidir. Su temiz değildir. İnsanlar sağlığını kaybetmiştir. Teknoloji ve medeniyet dibe vurmuştur. Üstelik yepyeni bir tarikat doğmuştur. Etraf, bu oluşum için canını verecek beyni yıkanmış insanlarla doludur. Büyük patrona inanış sonsuzdur. Derken bir gün büyük patronun savaşçı kamyon şoförlerinden biri Furiosa başka bir kabileye petrol götürmek üzere yola çıkar. Ancak petrol meselesi sadece bir maskedir. Asıl kargo, “damızlık” diye adlandırılan doğurgan kadınlardır. İşin asıl yüzü ortaya çıktığında ise amansız bir kaçış başlayacaktır...

Künye
Filmde kamyon şoförünü Charlize Theron oynuyor. Ona kaçmasında yardımcı olacak kişi ise Mad Max diye bildiğimiz Tom Hardy. Bir de o beyni yıkanmış heriflerden birini canlandıran Nicholas Hoult.

Filmin yönetmeni ise George Miller ve ilginçtir ki kendisi bundan 40 yıl önce çekilen Mad Max'lerin de yönetmeni :)))

Yorum
Filmin ilk iki filmle alakası yok. Ben ilk iki filmi hiç beğenmemiştim ama bunun hastası oldum. Bir senaryo ancak bu kadar büyütülebilirdi. Yönetmeni yürekten tebrik ediyorum.

Filmin görselleri, kostümleri, makyajları, dekorları, müzikleri ve oyunculukları müthişti.

Senaryodaki o tarikat kurgusu ve onun beyin özürlü suisidal müritleri şahaneydi.

Hele savaş bandosuna bayıldım :)))

Filmi izleyin. Mutlaka izleyin. Hatta çevirin çevirin; bir daha izleyin. Zaten o zaman başta eşime ceza olacağını düşündüğüm şeyin neden ödüle dönüştüğünü anlarsınız :)))


Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: