14 Nisan 2016 Perşembe

"Açlık Oyunları: Alaycı Kuş Bölüm 2" Seri Tamamlandı...

Açlık Oyunlarının serisini nihayet tamamladım. Üçüncü kitabı ikiye böldükleri için o ikinci filmi izlemek bir türlü naspi olmamıştı. Açıkçası çok da merak etmiyordum çünkü kitabı okumuştum. Yine de izledim tabi. Size de anlatayım.
Özet
2015 yapımı "Açlık Oyunları: Alaycı Kuş Bölüm 2" (Hunger Games: Mocking Jay Part 2) bilim kurgu türünde. Hikayeye göre isyanda son aşamaya gelinmiştir. Alaycı kuş Katniss sayesinde mıntıkalar birleştirilmiş; başkent köşeye sıkıştırılmıştır. Artık yapılacak tek şey Capitol'e ulaşıp Snow'u öldürmek ve bu sefalete bir son vermek olacaktır. Ama bu hiç kolay olmayacaktır.

Künye
Filmde ekip aynı. Tek tek saymaya hiç gerek yok. Ama ilk filmden beri söylediğim bir şey var. Jennifer Lawrence'ın Kattniss karakterine uygun olmadığı şeklinde. Hala aynı görüşte ısrarlıyım.

Yorum
Hiç bir uyarlamanın aslından daha iyi olamayacağı açık. Ne var ki bu serinin kitabı da maalesef darmadağınık. Okuması çok zor. Okuyorsunuz okuyorsunuz bir bakıyorsunuz "Aaaaaa! Olay değişmiş!" Hadi üç sayfa geri sarıyorsunuz. Takip etmesi çok zor. O yüzden ben kitaptan biraz sıkılmıştım.
Seri güzel bir seri. Kitabın yazarı sıradışı bir geleceğin karelerini gösteriyor. Bence ilk kitap ve ilk film iyiydi. İkinci kitap ve film eh işteydi. Alaycı Kuş Bölüm 1 de eh işte. Ama bölüm iki zayıf kaldı. Akılda kalıcı sadece tek bir sahne var. Başka da yok.
Film aslına uygun olarak çekilmiş ve tamamlanmış. Siz de izleyin ve bitirin. Hadi geçmiş olsun.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: