20 Mayıs 2016 Cuma

"American Psycho" Hasetlikten Deliren Bir Adamın Hikayesi...


Taaaaa üniversitede öğrenciyken izlediğim bir film vardı. Filmin baştan sona çok sevmiştim. Ama filmin sonunu hiç beğenmemiştim. Çünkü çok ortada kalmış bir sonu vardı. Ama film çok klastı.

Peki sonra ne mi oldu? Ne olduğunu size “yorum” kısmında söyleyeceğim.

Özet
2000 Yapımı “American Psycho” adlı film gerilim türünde. Hikayeye göre Patrick bir insanın sahip olmak isteyeceği her şeye sahiptir. Harward'da eğitim, Wallstreet'te makam, güzel manita, dolgun maaş, üçgen vücut, pahalı giysiler... Her şey ama her şey. Tek bir şey hariç: Manevi tatmin. Patrick fena halde komplekslidir. En iyi olmak ona yetmemektedir. O, “tek” iyi olmak istemektedir. Çevresindekilerin de iyi olması ise Patrick'e göre katlanılır gibi değildir. İçindeki bu nefret ve hasetlik maalesef Patrick'in kalbinde bir güdünün harekete geçmesine sebep olur. Öldürme içgüdüsü. İşte bu yüzden sonra Patrick katlanamadığı herkesi öldürmeye başlayacaktır.

Künye
Filmde Patrick'i Christian Bale oynuyor. Beyefendinin gençlik dönemi filmlerinden.

Yorum
Şimdi kaldığım yerden devam ediyorum. Filmi yine izledim ve “Aman Allah'ım! Bu film ne kadar da kötüymüş!” dedim.

Filmde 80'lerin ve 90'ların o korkunç tarzı var. Filmde “elit” olarak gösterilen her şey çok “rüküş”.

Christian Bale'ın oyunculuğu çok yapmacık. Beyefendiyi bu defa hiç beğenmedim.

Filmin sonu sürprizli bir son ama biraz zayıf kalmış. Mutlaka bir kaç ilave sahneyle dahabağlanmalıydı.

Kesinlikle tavsiye etmiyorum. Ha sizin de böyle kompleksleriniz varsa; mutlaka izleyin. Belki de bu film; sizin filminizdir :))) (Tabi durumu kabullenen biriyseniz...)

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: