21 Eylül 2012 Cuma

Bir Kuple “İncir Reçeli” Alır mısınız?


İncir Reçeli'nin fragmana sık sık rastlıyordum tvde. Elbetteki izlemiyordum. Ama geçenlerde kanalın birinde yayınlandı. Hadi izleyeyim bari dedim. İyi ki izlemişim. Ama film ala bir film olduğu için değil.
barbara lourens


Zaten bizim memlekette hiç işlenmeyen bir konu; “Din Kültürümüz”e ve “Ahlak Bilgimiz”e çok aykırı bir konu: AIDS yüzünden kavuşamayan iki aşık ve o aşkın ölümsüzleşmesi. (film boyunca su gibi alkol alınmasını da eleştirmeden geçemeyeceğim.) Fakat filmin ne konusu, ne oyunculukları (ki muhteşemdi), ne senaryosu, ne diyalogları, ne kurgusu... Hiç biri değil. En çok müziklerine takıldım. O her akşam takıldıkları, hatta tanıştıkları müzikli bir yer var ya... Orada her akşam çalan şarkılar ve şarkıları söyleyen platonik aşık kadın şarkıcı... Barbara Lourens... Kadife gibi bir ses... Ve romantik komedi tadında bir şarkı... Butterfly... (şarkının linki http://www.youtube.com/watch?v=Sz6IGxeD0kA) Bir tırtılın bir kelebeğe ilan-ı aşkı... Bu şarkıyı dinleyen bir kelebeğin tırtıla hayır deme şansı yok. Filmi izlediğim günden beri çevirip çevirip o şarkıyı dinliyorum. Hatta (bir İngilizce Öğretmeni olarak) girdiğim sınıflarda ders aktivitesi olarak kullandım. Ayrıca da bir yakınıma düğün şarkısı olarak hediye ettim. Mutlaka dinleyin. Ne de olsa sinemaseverler, müzik de sever...

Hayata iyi seyirler...

Hiç yorum yok: