30 Ekim 2012 Salı

"İnanılmaz Örümcek Adam" İnanılmaz Mı???

Gün geçmiyor ki bir çizgi roman uyarlaması daha gösterime girmesin. Hele bir de ortada Örümcek Adam gibi popüler bir süper kahraman varsa, yüksek beğeni oranları ve yüksek hasılat elde etmek garanti gibi bir şey.


2002'den beri Örümcek Adam'ın üç tane macerasını izledik. Bu filmlerin üçünde de çizgi romanlara paralel gidilmeye çalışıldı. Pek çok konuda başarıya ulaşılsa da, bazı noktalarda sınıfta kalındı.


"Gwen Stacey'in Öldüğü Gece"
* Örneğin Peter Parker çok özgüvensiz, neredeyse pısırık bir gençti. Hatta bazı sahnelerde Küçük Emrah'ı izliyor gibiydik. Çizgi romanda ise Peter, Örümcek Adam'a dönüştükten sonra daha özgüveni yüksek, hatta yer yer çok bilmiş bir kişiliğe dönüşüyordu.
* Çizgi romanlarda Peter Parker'ın ilk kız arkadaşı Gwen Stacey'di. Ancak zavallı Gwen, Yeşil Cin tarafından öldürülmüştü. Ki bu ölüm, çizgi roman dünyasındaki ilk ölümdür. Ve tüm çizgi roman dünyasının seyrini değiştirmiştir. Zira çizgi roman okuyucusu, "iyi"lerin ölümlerine alışık değildir. Bu durum, çizgi roman okuyucularını derinden sarsmış ve elim bir üzüntüye boğmuştur. (Tıpkı Kurtlar Vadi'sinin Çakır'ının öldüğü gün gibi)
* Çizgi romanlarda Örümcek Adam'ın sonraki sevgilisi Mary Jane'dir. Mary Jane de tıpkı Gwen gibi aklı başında ve sağduyulu bir kızdır. Hatta Peter'ın Gwen'e olan aşkını bile bile, sabretmiş, Peter'ı terketmemiştir. O kadar ki yer yer havalara giren ve yanlış kararlar alan Örümcek Adam'ın ayaklarının yere basmasını sağlar. Ayrıca da çok sadık bir sevgilidir. Öyle üç filmde 5 sevgili değiştirmez. Mary Jane Örümcek Adam'ındır, Örümcek Adam Mary Jane'indir.
Yine de bu üç filmi de severek izledim. Hatta bazı sahnelerini (kendini Örümcek Adam hisseden oğlum sayesinde) onlarca kez izledim ve hiç birinde sıkılmadım.

Gelelim daha 3 ay önce gösterime giren, kendi serisinin ilk filmi olan "İnanılmaz Örümcek Adam"'a (Amazing Spider-Man). Bu film pek çok açıdan çizgi romanla daha çok örtüşüyor. Üstelik gelişen animasyon tekniğiyle beraber çok daha gerçekçi ve doğal. Peter Parker arabesk ve ezik bir kişilik değil, daha güçlü bir süper kahraman. Peter-Gwen aşkı ise masum ve sevimli. Gizemli sahneler ve gerilim daha yoğun.

Size filmin konusunu anlatmayacağım. Her yerden okuyabilirsiniz. Sadece "bazı açılardan" bir kıyaslama yaptım ve "İnanılmaz Örümcek Adam" serisinin daha umut verici olduğunu düşünüyorum.

Ben filmi beğendim. Önceki Örümcek Adam serisinin ve Örümcek Adam çizgi romanlarının tiryakisi değilseniz, siz de beğenirsiniz. İzleyin, siz de kıyaslayın, yorumlarınızı yazın. Belki benim göremediğim bir şeyler daha vardır.

Hayata İyi Seyirler...

2 yorum:

biraz filmlerden konuşalım dedi ki...

gerçekten güzel ama çok etkileyici değil. çünkü biraz saçma

biraz filmlerden konuşalım dedi ki...

1.'de kostüm çok güzel 2.'de okadar değil