9 Ekim 2012 Salı

"Quiz Show" da "Şike" var mı???


Televizyon izlemeyi sevmem. Film izlemeyi severim. Ama her zaman film bulup bizlemek o kadar kolay olmadığı için zaman zaman dizi de izliyorum, yarışma programı da. Fakat ne zaman bir yarışma programı izlesem, mutlaka bir favori yarışmacım oluyor ve bazen kendimi sms atmaktan alıkoyamıyorum. Ben bile bu duruma düşüyorsam, televizyonkolikler ne hale geliyordur, kimbilir.


İşte 1994 yapımı “Şike” (Quiz Show) adlı bu film, bu tür yarışma programlarının ilk başladığızamanlarda yaşanmış gerçek bir hikayeden uyarlanmış. Filmde ,televizyonculuğun yeni yeni yapılandığı bir dönemde “Quiz Show” adlı bir yarışma programında yaşanan bir skandal gözler önüne seriliyor. İddiaya göre reytingleri yüksek olan yarışmacılara soruların cevapları veriliyor ve onların daha uzun süre yarışmada kalmalarını sağlıyor. Bu şikeyi farkeden genç bir müfettiş de olayla ilgili bir soruşturma başlatıyor. Çoğu “mahkemeli” filmde olduğu gibi, bu filmde de mahkeme, beklenmedik şekilde sonuçlanıyor. Filmimiz aynı zamanda Robert Redford'un yönettiği en iyi film olarak gösteriliyor. Filmin başrolünde ise usta oyuncu Ralph Fiennes'i görüyoruz.

Quiz Show'u izlediğimden beri, neden bazı yarışmacıların pat diye elendiğini anlamaya başladım. Gönderdiğimiz sms'lerin ne kadar işe yaradığını, ya da yarışmacılarla ilgili paparazzi haberlerinin yarışmanın seyrini nasıl değiştirdiğini de. Ben bu filmden sonra “reality show” türü yarışma programlarını izlemekten kurtuldum. Siz de kurtulun.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: