7 Kasım 2012 Çarşamba

“Mutluluk” Bir Mutsuzluk Filmi Mi???

Türk filmlerine sinemaya gitme adetim yoktur. Ama bir arkadaşım davet etti, ben de kıramadım ve gittim. Çok şaşırdım. Gözlerime inanamadım. Çünkü filme bayıldım. Sonra bir öğrendim ki, bu aslında Zülfü Livaneli'nin aynı adlı romanından uyarlanmış bir filmmiş. Hemen bir kitapçıya koşup romanı alıp geldim. Kısa sürede kitabı bitirdim. Amaaaaa... Maalesef aradığımı bulamadım. Çünkü film kitaptan çok daha başarılıydı. (Zülfü Bey bana kızmasın.)

2007 yapımı filmimiz şöyle: Meryem adlı genç kız, evinin çok uzağındaki göl kenarında bekareti kaybolmuş olarak bulunur, evine getirilir ve ahıra kapatılır. Meryem'e bu günahı kimle işlediği defalarca sorulur, fakat Meryem her seferinde hatırlamadığını söyler. Arkasından “Meryem kirlenmiş” dedikodusu köyde hızla yayılır. Meryem'in üvey annesi Meryem'e boy abdesti alması için bir kova su ve kendini asması için kalın bir urgan ip getirip bırakır. Böylece Meryem işlediği günahtan kurtulacak ve namusunu temizlemiş olacaktır. Meryem boy abdestini aldıktan sonra ipi boynuna geçirir, defalarca şehadet getirir ancak canına kıyamaz. Bunun üzerine aşiretin büyüğü, aynı zamanda Meryem'in uzaktan amcası Ali Rıza Ağa, Meryem'in infazını emreder. İnfazı gerçekleştirecek kişi ise Ali Rıza Ağa'nın askerden yeni gelen oğlu Cemal'dir. Cemal askerden döner dönmez karışıklığın içine düşmüştür. Ancak yapacak bir şey yoktur. İnfaz kesindir. Cemal Meryem'i alır, İstanbul'a doğru yola çıkar. Fakat Cemal Meryem'i öldüremez. Ne trende, ne de İstanbul'un tenha sokaklarında. Bunun üzerine Cemal cep telefonunu denize atar, Meryem'i peşine takar ve töreden kaçış başlar.

Filmde Meryem'i oynayan Özgü Namal ve Cemal'i oynayan Murat Han, 44. Altın Portakal Film Festivalinde En İyi Kadın Oyuncu ve En İyi Erkek Oyuncu ödüllerine layık görüldüler. Filmin senaristi ve yönetmeni ise Abdullah Oğuz.       

Eğer kitabı okuduysanız filmi sakın izlemeyin, sizi hayal kırıklığına uğratır. Eğer kitabı okumadıysanız, filmi mutlaka izleyin. Bayılırsınız. Zaten filmin reytingleri çok yüksek. Yani bir seçim yapın: ya okuyun, ya izleyin. (Aman ikisini birden yapmayın.)

Hayata İyi Seyirler...


Hiç yorum yok: