8 Aralık 2012 Cumartesi

"Hayatın Benim" Değilse, Kimin???

O bir cebir sever... O bir az konuşur, çok iş görür... O bir zor aşık olur, zor unutur... O... O... O...  Angelinaaaa Jolieeee...

Hanımefendiyi bu kez yine bu özellikleri taşıyan 2004 yapımı "Hayatın Benim" (Taking Lives) adlı filmde görüyoruz. Filmimize bir bakalım: 1980'lerde, 10 yıldır ortada görünmeyen Martin Asher diye bilinen bir seri katilin yeniden hortladığını farkeden bir polis ekibi, ellerinde hiç bir delilin bulunmadığını ancak yeni cinayetler işlenmeden önce yardım almak zorunda olduğunu hisseder. Ekipteki bazı polislerin itirazlarına rağmen FBI Ajanı Illeana Scott'tan (Anjelina Jolie) yardım istenir. Ajan Scott, teklifi kabul eder ve ekibe dahil olur. Tam o sıralarda bir kişi daha katledilir. Ancak bu kez ortada bir tanık vardır: Asıl işi ressamlık olan Costa (Eathen Hawk), katili gördüğünü ve maktule yardım etmeye çalıştığını anlatır. Ekip, Costa'yı hemen zanlı listesine alır. Ancak bulunan deliller birleştirildiğinde caninin Costa olmadığı anlaşılır. Ressam olan Costa, caninin, soruşturmaya yardım edeceğini düşündüğü bir resmini çizer. Scott liderliğindeki ekip, bir taraftan katili ararken, diğer taraftan şaşkına dönmüş ve korkmuş olan Costa'nın güvenliğini sağlamak zorundadır.           

Michael Pye'ın aynı adlı romanından uyarlama filmin reytingleri çok yüksek değil. Bunun en önemli sebebinin her iki başrol oyuncusunun da yer yer zayıf oyunculuk sergilediğinden olduğunu düşünüyorum. Zorlama jest ve mimikleri ve suni bakışları, her iki oyuncuyu da amatör oyuncular gibi göstermiş. Düşük reytinglerin bir başka önemli sebebi olarak da, alt yapısı güçlü ama sonu belli bir romandan uyarlama bir film olması sayılabilir.

Maalesef filmi yürekten tavsiye edemeyeceğim. Gerilim seviyorsanız idare eder ama benim gibi çok film izleyen biriyseniz, eleştirecek çok şey bulabilirsiniz. Yine de siz bilirsiniz.

Hayata İyi Seyirler...  

Hiç yorum yok: