12 Ocak 2013 Cumartesi

"Forrest Gump" Bir Umut Işığı mı???

"Forrest Gump" izleyip de sevmeyen var mıdır? Ben daha öyle birini görmedim, kendimden başka. “Nasıl yani?” diyebilirsiniz. Anlatayım. Filmi beğendim. Hem de her karesini, ama sevmedim. Neden mi? Önyargılarım yüzünden. Çünkü bu film “Esaretin Bedeli”yle aynı yıl gösterime girdi ve “Esaretin Bedeli”nin alacağı akademi ödüllerinin tam altı tanesine ortak çıktı. İşte o yüzden.
1994 yılında gösterime giren film, aslında Winston Groom tarafından yazılmış bir roman uyarlaması. Öyle zannediyorum ki filmin güçlü alt yapısı buradan geliyor. IQ fakiri Forrest'ın çocukluğundan başlayıp yetişkinliğine kadar devam eden macera dolu yaşamı gerçekten çok dikkat çekici. Üstelik bu hayat inişli çıkışlı bir hayat değil. Hep yükselişte olan bir hayat. Zaten Forrest'ın iniş ve çıkışları değerlendirebilecek bir zekası yok.

Tüm ömrü boyunca iniş çıkış yaşadığı tek şey, biricik aşkı Jenny ile olan ilişkisi. Bu ilişki bir gün platonik bir aşk olarak kalırken, bir gün ateşli bir yatak arkadaşlığına, bir gün çocukluk aşkıyken bir gün yıllar süren bir ayrılığa... ve daha nelere nelere dönüşüyor. Ama Jenny, zavallı Forrest için saflığını ve masumiyetini her zaman koruyor.

Bugüne kadar filmi izlemediyseniz, mutlaka izleyin. İzleyin, umutlanın.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: