9 Şubat 2013 Cumartesi

"Gandhi" nin Yaşam Öyküsünü Merak Edenler???

Bazen süper kahramanların hayal mi gerçek mi olduğunu ayırt etmekte güçlük çekiyorum. İşte bunu hissettiğim filmlerden biri.

1982 yapımı "Gandhi". Eski olduğuna bakmayın. Bugünün filmlerine taş çıkartır. Keza bir sürü Oscar kazanmış bir film. En iyi Film, en iyi erkek oyuncu, en iyi yönetmen dahil.

Filmin adını duyunca Gandhi ile ilgili çok az bilgi sahibi olduğumdan dolayı bu filmi bir fırsat olarak gördüm. 3 saat süren filmin sonunda Gandhi'nin aslında bir avukat olduğunu öğrendim. Gandhi'nin tıpkı Hindistan gibi İngiliz sömürgesi altında ezilen Güney Afrika'da üçüncü sınıf insan muamelesi gördüğünü öğrendim. Bu kötü muamele sayesinde beyefendinin gözünün açıldığını ve o malum halk hareketini başlattığını öğrendim. Bu süreçte ülkeyi baştan aşağıya gezdiğini, defalarca ölüm orucu tuttuğunu, defalarca hapse girdiğini, İngiliz kumaşını ve tuzunu reddederek ekonomik dengeleri sarstığını öğrendim. Ve bir de o hazin sonu; yani bir suikasta kurban giderek öldüğünü öğrendim.

Filmin çok uzun olduğunu söylemek zorundayım. Ama elbette ki öyle bir adanmışlık için az bile. "Güneş İmparatorluğu" (Christian Bale'in daha küçük bir çocukken başrol oynadığı film) adlı filmi beğendiyseniz, bunu da beğenirsiniz.

İzleyin, içiniz sevgi dolsun. İzleyin, isyan edin.

Hayata İyi Seyirler... 

Hiç yorum yok: