4 Şubat 2013 Pazartesi

"Jane Austen Kitap Kulübü" Neler Okuyacak???

İki sene önce eşinden yeni ayrılmış bir arkadaşım şöyle bir teklifle geldi:
“Kitap okuma günleri düzenleyelim. Bir kitap belirleyelim. Hepimiz bir hafta boyunca o kitabı okuyup sonra da tartışalım.” (Belki de bu filmden ilham almıştı, bilemiyorum.) Oysa biz o sıralarda pilavın dibini tutturmamaya, sütü taşırmamaya ve makinaya biberon dizmeye çalışıyorduk. Yani ne o bizi anlayabilirdi, ne de biz onu.

Dün tv'de tam da o arkadaşın bahsettiği gibi bir durum gördüm. 2007 yapımı Jane Austen Kitap Kulübü“ (Jane Austen Book Club). “Dur bakalım,” dedim. “Nasıl bir şey acaba?”. Hemen izledim tabi filmi. Anlatayım.

Filmin Jane Austen Külliyatını yalamış yutmuş birinin elinden çıktığı belli. Jane Austen'ın altı muhteşem eseri için altı karakter çizilmiş. Her biri kitaplarda anlatılan karakterlerin birer temsilcisi. Birincisi eşinden yeni ayrılmış orta yaşlı bir kadın. İkincisi o kadının en iyi arkadaşı. Üçüncüsü o kadının maceraperest kızı. Dördüncüsü yedi kocalı hürmüz. Beşincisi evli olmasına rağmen öğrencisine aşık bir kadın. Sonuncusu ve en renkli olanı deli dolu genç bir adam. Bu altı kişi her ay bir Austen kitabı okuyup tartışıyorlar. Bu sırada da hayatın akışı kitaplara paralel olarak devam ediyor.

Film çok durağan, ama ilginç. Pek çok da ünlü oyuncu var. Tam bir “kadın filmi”. Bu yüzden sevgili hanımlar, sakın “bir film kiraladım” deyip yanınızdaki adamı deliye döndürmeyin. İlla ki izleyecekseniz, erkeksiz izleyin.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: