17 Mayıs 2013 Cuma

"Hurt Locker"la İlgili Fikirlerinizi Netleştirelim Mi???

Oscar'ları alt üst eden bir filmden bahsetmek istiyorum size. Beklenmedik şekilde En İyi Film dahil pek çok dalda Oscar'a aday olan ve hepsini toplayan bir film. Üstelik de Avatar'ın da aday olduğu sene. Hangi filmden bahsettiğimi anlamışsınızdır herhalde. 2008 yapımı “Hurt Locker” (Ölümcül Tuzak).

Ancak şöyle bir şey de var. Film pek çok özelliği sayesinde tam bir festival filmi tadında seyrediyor. Örneğin çok durağan. Bol bol psikolojik analiz var. Az sayıda oyuncu uzun uzun incelenmiş. Bir de sonunda ideolojik mesajlar veriliyor. O yüzden festival filmi diyorum. Üstelik tüm festivallerin ödüllerini toplamayı hak eder. Ama Oscar ödüllerinden şüpheliyim. Gerçi şöyle bir söylenti var: Amerika, savaş, Irak, terörist, gibi bazı temaların işlendiği filmler mutlaka Oscar alır falan diye. Ama bilemiyorum tabi.
Filmin bir faydası şu oldu: Jeremy Renner'ı starlaştırdı. Beyefendi biraz geç de olsa şöhreti bu filmle yakaladı. Gerçi benim gözümde Eminem'in Dido'yla düet yaptığı “Stan” klibinde yıldızlaşmıştı bile ama neyse.

Gelelim filmin kısa özetine. O sene ben henüz filmi izlememiştim ve bir arkadaşıma filmle ilgili fikrini sordum. O da bana söyle demişti: “Ya kardeşim, film çok kötü. Bir grup adam var. Irak'a savaşa gitmişler. Bomba imha ediyorlar. Biraz daha gidip bir bomba daha imha ediyorlar. Biraz daha gidip bir tane daha imha ediyorlar. Sonra film bitiyor.” Arkadaşımın bu ultra süper özetinden sonra filmi yeniden özetleme ihtiyacı duymuyorum. Çünkü gerçekten öyle. Bunun yanında filmin son 10 dakikasında anlaşılıyor ki senaryo o kadar da sığ değil. Ama en iyi film olacak kadar güçlü de değil.
Tavsiye edebileceğim bir film değil. Hadi artık, bitsin denecek kadar da sıkıcı. Ben tavsiye edemeyeceğim, ama siz bilirsiniz.
Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: