2 Mayıs 2013 Perşembe

Samuel L. Jackson'ı Nasıl Bilirsiniz???

Son zamanlarda nereye baksam Samuel L. Jackson'ı görmeye başladım. Beyefendi tüm iyi filmlerin ya başrollerini kapıyor, ya da yardımcı erkek oyuncu rollerini. Üstelik hepsinin altında rahatlıkla kalkıyor.

S.W.A.T.

Mesela yıllar önce izlediğim S.W.A.T (Özel Tim)'i dün TV'de denk gelince yine izledim. İlk izlediğimde filmi beğenmiştim ama dün “Ben bu filmi nasıl beğen mişim?” diye şaşırdım. Bir kere film pek çok konuda kalmış. Senaryosundaki boşluklar var. Yönetmenliğinde de bir sürü çekim hatasına rastlanıyor, hem de daha ilk izleyişte yakalanan türden. Oyunculuk desen, sıradan bir aksiyon filminin gerektirdiği kadar. Özel tim elemanlarının yaşam öyküleri ve karakter analizleri fena değil. Ama uçuk olmadığını söylemeden geçemeden geçemeyeceğim. Neyse, o kadarcık çılgınlık kabul edilebilir. Filmin aksiyon sahneleri ve polisiye kurguları oldukça güçlüdür. Zaten filmin topu topu iki güçlü yönü var: biri bu, biri de Samuel L. Jackson. Ve bu iki güçlü yön, S.W.A.T 2'in de çekilmesini sağlayan en önemli iki özelliktir. (S.W.A.T. 2 de bir şeye benzemiyor ya, neyse:)))
SHAFT
İkinci olarak “Shaft'”ı izledim. Hem de ilk defa. Niye ilk defa biliyor musunuz? Çünkü güvendiğim bir sinema sever bana filmin çok kötü olduğunu, izlemeye değmez olduğunu söylemişti. İzledim, gerçekten kötüymüş. Karmakarışık ve sıradan bir aksiyonmuş. Christian Bale da kötü adam rolüne hiç oturmamış. Filmin tek güçlü yanı ne mi? Samuel L. Jackson. Beyefendi bütün filmi sırtında taşımış.
 STAR WARS EPISODES 1-2-3
Beyefendinin Star Wars Episode 1-2-3'te oynadığı Mace Windu karakteri çok iyi bir karakterdi. S.L. Jackson, evrenin askerleri olan Jedi Konseyine cuk oturan bir karizmaya sahipti. Az ama isabetli konuşan ağırbaşlı bir konsey üyesiydi. Genç padavana bir türlü güvenemiyordu ve hiç de haksız sayılmazdı. O endişe yüzüne her an yansıyordu, ta ki ölene kadar. Sonunda da korktuğu başına gelmişti zaten.  O son sahnesi izlemeye değerdi doğrusu.
AVENGERS 
E tabi bir de Avengers var. Şahsen S.H.I.E.L.D.'ın kurucusu Nick Fury için daha uygun birini düşünemiyorum. Ses tonu ve karizması, kurucu lider Fury karakteri için çok uygundu. Avengers filminin devamı gelecek gibi duruyor. Çünkü filmin sonu evrenin gelişmiş ırkı Skrull'ların ilave görüntüsü ile bitmişti. Yani kısmetse beyefendiyi ikinci filmde de izleyeceğiz. (Bu arada Avengers serisi çekilmeye devam edecek olursa geleceğin Fury'sinin Denzel Washington ya da Cuba Gooding Jr. olacağını tahmin ediyorum.)
Neticede bu aralar Samuel L. Jackson izlemek hoşuma gidiyor. Shaft'ı ve SWAT'ları tavsiye etmiyorum ama diğer filmlere bir tekrar atın derim.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: