18 Haziran 2013 Salı

Animasyon Filmlerin Sakıncaları ve Çözüm Yolları...

Tatile girdiğimiz şu günlerde önemli bir meseleyle karşı karşıyayız. Okuyucularım devamlı olarak animasyon film önermemi istiyor. İzlediklerimi yazıyorum. Ama hepsine yetişmemin imkanı yok. Bu yüzden daha önce yayınlamış olduğum bir yazıyı yeniden yayınlamak istiyorum. Umarım mesajı alabilirsiniz...

"Şu ezoterik dünyayı çocuklarımızın dünyasına sokmasalar olmaz mı? Ağaç yaşken eğilir mantığıyla mı yapılıyor acaba bu filmler, biliyorum. 

Herkes bilir ki ben fantastik filmlere bayılırım. Fantastik kitaplara da. Yıllarca FRP oynadım ben. Hem de grubun en iyi oyuncularındandım. Üniversitedeyken seçmeli ders olarak Mitoloji aldım ve AA ile geçtim. Ama yine de ben bunların hepsini kendi tercihimle yaptım. Kimse beni bir şeye zorlamadı. Hiç bir şeye maruz bırakılmadım. Bunları yaparken 5 yaşında değildim. Orta okuldan sonra geliştirdiğim zevkler doğrultusunda seçtim. Ailemden de her hangi bir destek ya da engelleme görmedim. (biraz Uzaylı Zekiye olduğumu düşünürlerdi, o yüzden olabilir:))) )

Ama bu sizi yanıltmasın. Ben oldum olası sevmem cinli perili büyülü cadılı masalları. Çocuklara bunu empoze etmek hoş değil. "Öcü"yü tü kaka yapan anne babaların "iyilik perisini, ay dedeyi, noel babayı" yüceltmeleri çok enteresan. Muhtemelen içinde bulundukları ikilemin farkında değiller.

Ama yapımcılar bu işin gayet de güzel farkındalar. Animasyonların orasına burasına sıkıştırıp duruyorlar tuhaf tuhaf sembolleri. Hatta bazen konunun kendisi batıl inançlardan oluşuyor. İyi cadılar, kötü cadılar, ritüeller, semboller, kara büyüler, asalar, vb. gırla gidiyor. Pozitif bilimlerin bu kadar geliştiği bir dönemde yaşamamıza rağmen çocukları dürüstlük, çalışkanlık ve sabır gibi erdemlerden ziyade çabucak büyü yapma, kadere hemen müdahale etme, iyilik perisinden medet umma vb. saçmalıklara teşvik ediyorlar.

Başka ülkelerde nasıl karşılanıyordur bu durum, bilemiyorum. Ama bizim memlekette buna "Müslüman mahallesinde salyangoz satmak" denir.

Olmuyor. Olmaz. Yanlış. İnşallah bu proje tutmaz diyorum. Bu projenin tutmaması için de bir çözüm önerisi sunuyorum.

***LÜTFEN ÖNCEDEN İZLEMEDİĞİNİZ BİR ANİMASYONU ÇOCUKLARINIZA İZLETMEYİN.

***ÇOCUĞUNUZA BİLGİSAYARDAN BİR ANİMASYON AÇIP EV İŞLERİNE KOYULMAYIN.

*** ÇOCUĞUNUZUN MİSAFİR / EV SAHİBİ ÇOCUKLARLA BİRLİKTE BİR ODAYA TIKILIP BİLMEDİĞİNİZ ANİMASYON FİLMLER İZLEMESİNE İZİN VERMEYİN.

*** +7 İŞARETLERİNE DİKKAT EDİN. ZİRA +7 "KÜÇÜK ÇOCUKLAR İZLEYEMEZ" DEMEK DEĞİLDİR. "KÜÇÜK ÇOCUKLAR VELİLERİNİN GÖZETİMİNDE İZLEYEBİLİRLER" ANLAMINA GELİR. (Yani velinin de izlemesi gerekir.) 

İnşallah önerilerimizi dikkate alırsınız.

Hayata İyi Seyirler..."

Hiç yorum yok: