16 Haziran 2013 Pazar

Hansel ve Gretel: Cadı Avcıları...

Bundan 4-5 ay önce Digitürk'ün yaptığı bir yarışmaya katılmıştım. "Hansel ve Gretel'in sonu sizce nasıl bitmeli?" diye başlatılan bir reklam kampanyası. Yarışmaya katıldım ve filmin galasına iki kişilik bilet kazandım. Ama gala İstanbul'da gerçekleştiğinden dolayı oralara kadar gidip izlemek nasip olmadı. Ama tabi o gün bugündür merak ediyorum, filme nasıl bir son yazmışlar diye.

Nihayet bugün filmi izlemek nasip oldu da kendi alternatif sonumla kıyaslayabildim. Sonuç: Fiyasko. Benim yazdığım sonla uzaktan yakından alakası yok. Ama filmin o bildiğimiz masal örgüsüyle de uzaktan yakından alakası yok. Yok tövbe, düzelteyim. Uzaktan alakası var. Ama çok uzaktan. Gelin filmimize bir bakalım.

2013 yapımı "Hansel ve Gretel: Cadı Avcıları" (Hansel and Gretel: Witch Hunters) adlı film bildik bir hikayeyle başlıyor. Hikayeye göre Hansel ve Grettel adlı iki küçük kardeş bir gece ansızın babaları tarafından apar topar ormana götürülürler ve ormanda terkedilirler. Geri dönemediklerinden dolayı ormanın derinliklerine ilerleyerek şekerden yapılmış bir eve ulaşırlar. Karnı aç olan iki kardeş hemen hemen evin parçalarından yemeğe başlarlar. Bu sırada kapı açılır ve içeriden korkunç bir cadı çıkarak iki kardeşi tutsak eder. Neye uğradıklarını şaşıran kardeşler kaçmanın bir yolunu ararken (işte buradan itibaren masal farklılaşıyor.) cadı Gretel'e doğru büyü fırlatır. Ancak büyü Gretel'e işlemez ve Gretel cadıyı bıçaklayarak öldürür. O günden itibaren Gretel ve Hansel kendilerine büyünün işlemediğini farketmiş olurlar ve para ödülü karşılığı çalışan birer cadı avcısına dönüşürler. İkili, işlerinde oldukça iyidirler ancak son geldikleri kasabada hiç de ummadıkları olaylarla karşılaşacaklardır.

Filmde Hansel'i Jeremy Renner canlandırırken Gretel'i ise Gemma Arterton oynuyor. Bu arada filmin senaristi ve yönetmeninden çok yapımcısının daha çok ilgimi çektiğini söylemek zorundayım. Zira yapımcı, öyle zannediyorum ki ezoterik olgulara kafayı takmış olan Will Ferrell. Beyefendi "İyi cadılar da vardır" olgusunu kafamıza yerleştirmek için olsa gerek daha önce cadılı madılı filmler çekmişti. Bilemeyeceğim, belki de bana öyle geldi.

Gelelim filmi beğenip beğenmediğime. Maalesef filmi beğenmedim. senaryo zayıf. Fikirler ve genel çatı güzel ama hikaye örgüsü ve diyaloglar basit. Filmin sonunu ise hiç güzel bağlayamamışlar. Ben sadece filmin başını beğendim. Devamı zayıf kaldı. (Zaten bu devirde fantastik film çekmek çok zor. Yüzüklerin Efendisi'nin, Avatar'ın, vb. bile eleştirildiği bir dönemde yaşıyoruz.)

Sonuç olarak ben filmi pek beğenmedim. O kadar merak ettim, hepsi boşa gitti. Yine de izlemek isterseniz, siz bilirsiniz.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: