8 Temmuz 2013 Pazartesi

"Julie & Julia" İki Ayrı Aşçı Kadının Gerçek Hikayeleri...

"Yönetmenlik dediğin, böyle olur" diyorum bazen. Bu kadar basit bir senaryoyu bu kadar izlenir kılmak işte böyle bir şey olsa gerek. Size hangi filmden bahsettiğimi söyleyeyim. Hadi gelin size filmi şöyle bir anlatayım.

2009 yapımı "Julie & Julia" iki kadının gerçek hikayesidir. Julia, bir kamu kuruluşunda çalışan bir kadındır. Julie de bir kamu kuruluşunda çalışan bir kadındır. Julia, mutlu bir evliliğe sahiptir ve çocuğu yoktur. Julie de mutlu bir evliliğe sahiptir ve çocuğu yoktur. Julia kendine bir hobi olarak Fransız yemekleriyle ilgili bir kitap yazmaya karar verir. Julie de bu kitapta yazan 524 tarifi 365 günde tek tek deneyip bunları bir blogda yazmaya karar verir. Hikaye bu...

Filmdeki "ideal kadın Julia" karakterini bu filmle 16. kez Oscar'a aday gösterilen Meryl Streep oynuyor. Julia'nın en büyük hayranı Julie adlı hırçın blogger'ı ise son zamanlarda sıkça görmeye alıştığımız (hanımefendiyi en son "Man of Steel"da izlemiştim) Amy Adams oynuyor.

Baştan söyleyeyim, film tam bir kadın filmi. Hem de 4/4'lük. E tabi ben de bir kadın olarak filmin bazı kısımlarında geçen tarifleri ve püf noktalarını iyice öğrenmek için o kısımları bir daha bir daha izledim:)))

Değişik bir film. Benim çok hoşuma gitti. Umarım siz de beğenirsiniz.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: