27 Ekim 2013 Pazar

Allah Rızası İçin Biri Şu Dune'u Bir Daha Çeksin...

Dune (1984) Poster
1984 yapımı Dune
Şahsen en sevdiğim romanlardan biridir "Dune: Çöl Gezegeni." (Gerçi tiryakileri, serinin diğer kitaplarını daha çok beğeniyorlar ama ben onları okumadım.)

Hikaye müthiştir. Olay uzak bir gelecekte geçmektedir. Hikayeye göre çağın vebası, susuzluktur. O kadar ki birine verilecek en büyük hediye tükürüktür. Zira su o kadar kıymetlidir. Başka spoiler veremeyeceğim, kusura bakmayın.

Frank Herbert'in yazdığı roman için 1984'te bir film çekilmiş. Kabul ediyorum, film muhteşem. Ama kendi dönemi içinde değerlendirilirse.

E tabi bizim beğenilerimiz değişti şimdi. Benim şu "Hollywood İhtişamı" diye adlandırdığım görsel ve işitsel ögeler elbette ki şu anda bizleri yeterince doyurmaz. Hele yeni nesil izleyiciler için hiç bir şey ifade etmez.

O yüzden biri Allah rızası için biri şu Dune'u bir daha çeksin... Bir daha çekilsin ki doya doya izleyelim.

Hatta ben yapımcı olsam: "Peter Jackson! Gel kardeşim! Al şu romanı; oku baştan sona; sonra da üç film çek." derdim. Ha bir de eklerdim, "Yalnız başrolünde Orlando Bloom oynasın" diye. (Tamam bu konuda biraz sübjektif davranmış olabilirim. Hoşgörün:))

Velhasıl kelam. "Dune" bir daha çekilsin vesselam:)

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: