24 Ocak 2014 Cuma

"Maskeli Süvari" Hadi Bakalım...

Digitürk'ün kampanyayla duyurduğu bir film vardı. "Kendi Maskeli Kahramanı Yarat" yarışması düzenlenmişti ve ben o yarışmaya katılmıştım. Ama sonra sonuçları açıklamamıştı. Ben de o filme küsmüş ve epeyce bir süre izlememiştim. Ama sonunda dün izledim. Hadi filme bir bakalım.

Özet
2013 yapımı "Maskeli Süvari"den (The Lone Ranger) bahsettiğimi anlamışsınızdır herhalde. Film, 1930'ların San Fransisco'sunda geçmektedir. Hikayeye göre Reid, kasabadan 9 yıl önce ayrılmış ve okumaya gitmiştir. 9 yıl sonra bölge savcısı olmanın verdiği gururla yeniden köyüne dönmektedir. Reid'in kasabası öyle bildiğimiz kasabalardan değildir, gelişmekte olan bir yerdir. Mesela içinden demir yolu geçen bir kasabadır. Mesela Comanchi'lerle anlaşma yapmış ve dış tehdit sorunlarını çözmüş bir kasabadır. Ancak Reid, kasabaya döndüğünde aslında işlerin hiç de öyle olmadığını kısa zamanda görecektir. Hem de çok tuhaf bir şekilde...

Künye
Film bir çizgi film uyarlaması. Filmde Reid'i Armie Hammer oynuyor. Comanchi'yi ise Jonny Depp. Filmin yönetmeni ise Karayip Korsanları Serisinin yönetmeni Gore Verbinski; ki filmin bu adamın elinden çıktığı çok belli.

Yorum
Bizim düne kadar aksiyon olarak izlediğimiz hikaye, biraz fantastikleşmiş. Yani Karayip Korsanlarındaki aksiyon komedi düzeyin o filmlere uygundu çünkü o filmler zaten fantastikti. Ama aynı aksiyon ve komedi, bu filmi biraz fazlaca çocuksu hale getirmiş. Film bir anda yarı fantastik olmuş. Yani senaryo yetişkinlere göre, espriler çocuklara göre. Ne bileyim, karar veremedim. Öyle fazla sürükleyici de değil, yer yer kopuyorsun.
Yani siz bilirsiniz işte. Tarzınıza uygunsa izleyin.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: