10 Şubat 2014 Pazartesi

"Benim Cici Silahım" Bir Michael Moore Belgeseli...

Daha önce Michael Moore'un bir kaç belgesel filminden bahsetmiştim size. Beyefendi Amerika Birleşik Devletleri ile ilgili ilginç bir konuya daha temas etmiş. Hadi bakalım.

Özet
2002 yapımı "Benim Cici Silahım" (Bowling For Colombine) adlı belgeselde Amerikalıların güvenlik anlayışlarına ve silahlanmalarına değiniliyor. Malum konu, silahla öldürülen insanların sayısından silah edinen insan sayısına; silahlanma ile ilgili yasalardan silah ticaretindeki kar marjlarına; silah kullanım yaşından güven anlayışlarına kadar her konuya temas ediyor.

Yorum
Fazlasıyla yerel bir konu olmasına rağmen ilgimi çekti ve izledim. Elbette ki çok beğendim. Beyefendinin önceki belgeseller kadar empati kuramasam da ( zira sülalemdeki hiç bir erkeğin yada kadının silahı yoktur.) anlamaya çalıştım. Sadece bir şeye üzüldüm. Haber bültenlerindeki "korku" ögesinin (sağlıkla ilgili olsun, güvenlikle ilgili olsun, iç ve dış tehditlerle ilgili olsun, ekonomik krizlerle ilgili olsun, vb.) hepsinin nereden geldiğini anladım. Daha da kötüsü... Neyse o kısmı bana kalsın. Siyaset yapmayalım şimdi.

Hayata İyi Seyirler... 

Hiç yorum yok: