16 Nisan 2014 Çarşamba

"Dünya Savaşı Z" Zombiler ve Brad Pitt...

Benim öğrencilerin uzun zamandır bahsettiği bir film vardı. “Hocam izleyin, şöyle güzel, böyle güzel.” diye diye anlattıkları bir film. Hiç tarzım olmasa da hadi izleyeyim dedim. Hadi önce filmi bir anlatayım, sonra yorumlayayım.

Özet
2013 yapımı “Dünya Savaşı Z” (World War Z) adlı filmden bahsediyorum. Hikayeye göre Gerry, karısı ve iki kızıyla daha çok vakit geçirebilmek için işinden ayrılmış genç bir babadır. (Ne de olsa özel timde komando olmak kolay değildir.) Fakat tam o sıralarda tüm dünya milletleri, zombi hastalığına tutulur. Yaşayan tüm insanlar zombilerin saldırısına uğramaktadır ve bir zombi tarafından ısırılılan herkes 7-8 saniye içinde zombiye dönüşmektedir. Gerry ve ailesi de bu saldırıya uğrayanlar arasındadır ama Gerry'nin üstün çabaları sayesinde güvenli bir yere ulaşırlar. Bu sırada Gerry'ye tehditle karışık bir teklif gelir. Gerry yeniden özel time katılacak ve zombi hastalığını iyileştirmesi beklenen bilim adamını sorunun kaynağına götürecektir. Ve eğer bu görevi kabul etmezse ailesi güvenli bölgeden çıkarılacaktır. İşte Gerry'nin sorunun merkezine yolculuğu böyle başlar.

Künye
Film fantastik gerilim türünde. Anlaşıldığı üzere de bir zombi filmi. Filmin başrol oyuncusu Brad Pitt. Diğer oyunculardan bahsetmeye gerek bile yok zaten.

Yorum
Zombi filmlerini seviyorsanız izleyin derim. Ama ben zombi filmlerini hiç sevmem ve o yüzden de beni hiç açmadı. Hele Brad Pitt'i bu filme hiç yakıştıramadım. Bir kere bu adamın tarzı bu değil. Ama niyeyse oynamış işte. Basit durmuş, sırıtmış bence.

Velhasıl kelam, beğenmedim. Yine de siz bilirsiniz.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: