19 Nisan 2014 Cumartesi

"Walter Mitty'nin Gizli Yaşamı" Fantastik Komedi Türünde Çok Güzel Bir Film...


Dün biyografi diye başlayıp kısa hikaye uyarlaması olduğunu anladığım bir film izledim. Bilmeyenler için söyleyeyim: Bir eserin kısa hikaye olabilmesi bir kaç şart vardır: Mesela 1) Hikayede çok fazla detaya yer verilmez, karakterlerin hislerini ve kafalarından geçenleri okuyucunun anlaması beklenir. 2) Hikayenin sonu açık uçludur. Sonuç, okuyucunun yorumuna bağlıdır. (Liste uzun...)

İşte bu özelliklerin bir arada kullanıldığı bir filmdi izlediğim. Sadece o ikinci kural (ve hatta birinci kural da az biraz) bir miktar ihlal edilmiş.
Hadi şu filme bir bakalım.

Özet
2013 yapımı filmin adı “Walter Mitty'nin Gizli Yaşamı” (The Secret Life of Walter Mitty). Film fantastik romantik komedi türünde. Hikayeye göre Walter, 40'lı yaşlarda bekar bir adamdır. Kişilik olarak içe kapanık ve efendi bir adamdır. Walter'ı ilginç yapan şey ise aşırı hayalperest olmasıdır. Hatta o kadar ki gün içerisinde defalarca hayallere dalmakta ve olmadık zamanlarda trak gelerek kalakalmaktadır. Efendiliği ve çalışkanlığıyla 16 yıldır aynı iş yerinde çalışmaktadır. Ancak çalıştığı iş yeri, ani bir kararla online dönüşüm yapacağını ve işten çıkarmalar yapmak zorunda olduğunu duyurur. O güne kadar hep iyi işler çıkartmış olan Walter, son işinde de en iyisini yapacak sorumluluğa sahiptir ve işte bu sorumluluk, onu hayatının en büyük macerasının kucağına itecektir.

Künye
Filmde Walter'ı Ben Stiller oynuyor. Açıkçası bugüne kadar hep zirzop rollerde izlediğimiz Ben Stiller'ın bu kadar farklı bir rolü bu kadar iyi oynamasına çok şaşırdım. Filmin yönetmeni Ben Stiller'ın kendisi.

Yorum
Filmi mutlaka izleyin. Hem çok eğlenceli, hem de içli bir film. Ben filmi çok beğendim. Eminim sizler de çok beğenirsiniz. Mutlaka izleyin.


Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: