8 Temmuz 2014 Salı

"Saksı Olmanın Faydaları" Yetişkinlere Yönelik Gençlik Filmi...

Yaz tatilinin bana her gün yeni bir hediye edeceğinin hayallerini kurmuştum kış boyunca. Nereden bilirdim böyle olacağını. Çocukların kurslarıydı, dersleriydi, antremanlarıydı, Ramazan'dı, oruçtu derken tatilin yarısı geçti bile. Ben kışın bu kadar yoğun değildim arkadaş. Çok yoruluyordum ama bu kadar yoğun değildim. Hangisi daha iyi bilemedim vallahi. Tatil bitsin, okullar açılsın diyesim var:)))

Bu kadar dert döktükten sonra gelelim asıl meseleye. Sizin için çok güzel filmler keşfettim. Hadi onların ilkiyle başlayayım.

Özet
2012 yapımı "Saksı Olmanın Faydaları" (The Perks of Being A Wallflower) adlı film -benim tabirimle- romantik trajikomik türde. Hikayeye göre Charlie son derece inek ve içe kapanık bir çocuktur. Üstelik en iyi arkadaşı da intihar etmiş ve ölmüştür. Bu yüzden Charlie tam da ergenlik çağında iyice yapayalnız kalmış ve iyice içine kapanmıştır. Yine de zaman geçtikçe Charlie kendini toparlamış ve liseye daha iyi bir psikolojiyle başlamıştır. Yaşıtlarından çok daha zeki, olgun ve bilgili olan Charlie için lisenin ilk günleri tıpkı orta okuldaki gibi kabus kıvamında geçmektedir. Ta ki son sınıf öğrencilerinden Patrick ve Sam ile tanışıncaya kadar...

Künye
Filmde benim tanıdığım tek ünlü Emma Watson. Kendisinin kesinlikle çok hoş bir kız olduğunu düşünüyorum. Üstelik gittikçe daha çok güzelleşiyor. Daha ne kadar güzelleşir bilmiyorum:)) Film bir roman uyarlaması. Üstelik romanın yazarı da, senaristi de, yönetmeni de aynı kişi: Stephen Chbosky.

Yorum
Film bizim gelenek göreneklerimizden çooook çok uzak olsa da çok iyi işlenmiş bir film. Karakterlerin duygularını içinizde hissetmemenizin imkanı yok, o kadar şeffaf işlenmiş. + 18 gibi durmasa da aslında bence +18. İzleyin, izlemeye çalışın derim.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: