30 Eylül 2014 Salı

"Açlık Oyunları: Ateşi Yakalamak" En Sonunda İzledim...

"Açlık Oyunları" serisinin ilk filmiyle ilgili epeyce verip veriştirmiştim. (Tabi uygun bir dille.) http://yaseminnewsted.blogspot.com.tr/2012/09/aclk-oyunlar-karn-doyurdu-mu.html

İlk filmi pek beğenmediğimden dolayı ikinci filmi izlemeye bir türlü ikna olmuyordum. Ama beş aydır orada duran dvd'yi daha fazla yok sayamadım ve nihayet izledim. Hadi şu filmin konusuna bir bakalım.

Özet
2013 yapımı "Açlık Oyunları: Ateşi Yakalamak" (Hunger Games: Catching Fire) adlı film yine bilim kurgu türünde. Hatırlarsanız ilk filmde Açlık Oyunlarına 12. Mıntıkadan katılan iki zavallı kurban Katniss ve Peeta, kameralar önünde büyük bir aşk gösterisi yaparak hayatta kalmayı başarmışlardı. 
Bu filmde ise olay şöyle gelişecektir. Hikayeye göre Katniss eve sağ salim dönmüş ve açlıkla mücadeleye kaldığı yerden devam etmek zorunda kalmıştır. Diğer taraftan sevgilisi Gale ile de işler istediği gibi gitmemektedir. Zira Gale o aşk gösterisine fena takmıştır. Gale ile arasını bir türlü düzeltemeyen Katniss eve döndüğünde beklenmedik bir misafirle karşılaşır. Açlık Oyunları Başkanı Snow'la. Başkan Snow, o aşk gösterisinin sadece gösteri olduğunu fark eden çok az insandan biridir. Bu yüzden Katniss'e aba altından sopa gösterir. Katniss eğer hayatta kalmak istiyorsa (ve sevdiklerini korumak istiyorsa) o aşk gösterisini devam ettirmek durumundadır.

Künye 
Filmde ilk filmden farklı kimse yok. Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson yine başroldeler. Asıl değişiklik yönetmende. Zira ilk filmden farklı olarak bu filmi yönetmeni Francis Lawrence ki beyefendi aynı zamanda "Constantine" ve "Ben Efsaneyim"in de yönetmenidir. 

Yorum
Peki filmi beğendim mi? Eh bu sefer olmuş. İlkiyle hiç alakası yok. Güya aynı yazarın elinden çıkmış iki roman uyarlaması gibi gözükse de ilkine nazaran ikincisi gerçekten çok daha olgun bir film. 

Benim size tavsiyem şu serinin üç kitabını da okuyun; ikinci filmi de izleyin.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: