5 Aralık 2014 Cuma

"Automata" Gelecekle İlgili Soru Soranlar İçin...

Eşimin uzun zamandır izleyelim dediği bir film vardı. Antonio Banderas'ın oynadığı bir bilim kurgu filmi. Banderas'ı çok sevmeme rağmen beyefendiyi bilim kurgularla bir arada düşünemiyordum bir türlü. O yüzden hep erteliyordum. Ama izledik tabi. Size filmden bahsedeyim.

Özet
2014 yapımı "Automata" adlı film bilim kurgu türünde. Olay bundan 30 yıl kadar sonra geçmektedir. Hikayeye göre insanoğlunun Dünya'ya verdiği zararlar Dünya'nın sonunu getirmek üzeredir. Her yeri ölümcül radyasyon gazları sarmış ve insan nüfusu topu topu 21 milyona düşmüştür. Neyse ki teknoloji çok ilerlemiş ve herkesin bir “hizmetçi robot” sahibi olmasına imkan tanımıştır. Bu hizmetçi robotlar, olağan üstü teknolojiyle üretilmiş ve tamamen itaatkar akıllı robotlardır. Jacq ise bu robotların ve insanların güvenli ilişkisini denetleyen asayiş polisi olarak görev yapmaktadır. Ama Jacq yıllardır bu işi yapmaktan, asit yağmurlarından, puslu havalardan ve gelecek endişesi taşımaktan boğulmuştur. O kadar ki hamile karısını bile incitmekten alıkoyamamaya başlar kendini. Ama bir gün bir aile, kendi ev robotlarıyla ilgili olarak emniyete şikayette bulunur. Bu sıra dışı şikayet, Jacq gözlerinin açılmasına sebep olacaktır.

Künye
Filmde Jacq'ı elbette ki Antonio Banderas oynuyor. 

Yorum
1) Film, taa en sonuna kadar gizemini korudu ve en sonunda fena halde batırdı. Çünkü bir oradan bir buradan devam eden hikayeyi bağlayamadı.
2) Banderas'ın filmdeki oyunculuğu çok iyiydi. Beyefendiyi şimdiye kadar hiç bunun gibi bir rolde izlediğimi hatırlamıyorum. Çok beğendim.
3) Lezzet olarak Lawrence Fishbourne'un oynadığı "Sinyal" filminden hiç bir farkı yoktu. Ki onu da hiç beğenmemiştim.
4) Asimov'un yarattığı o yapay zeka robot kuralları bu filme de ilham vermiş. Ki benzer bir senaryoyu “I, Robot” kitabında okuduk ve filminde de kısmen izledik. Ki o film de kitabın yanına bile yaklaşamaz.
5) O robotlardan bir tane de ben istiyorum :)))


Hayata İyi Seyirler...  

Hiç yorum yok: