23 Aralık 2014 Salı

"Hobbit: Beş Ordunun Savaşı" Hazineler Kimin Olacak???

Bir devir kapandı... Orta okul dönemimde kitaplarını okumamla başlayan, üniversite çağlarımda filmleriyle devam eden "Yüzüklerin Efendisi" serisi; evliliğim dönemimde 3D "Hobbit" üçlemesiyle tamamlandı. Mutluyum, gururluyum, ama biraz hüzünlüyüm. Sebepleri mi? Sebeplerine yorumlarda değinelim.

Özet
2014 Aralık ayında gösterime girmiş olan "Hobbit: Beş Ordunun Savaşı" (The Hobbit: The Battle of Five Armies) adlı film yine fantastik türde. Olaylar kaldığı yerden devam eder. Yalnız Dağ'ın bekçisi Smaug adlı ejderha göl kasabasına saldırır ve taş taş üstünde bırakmaz. Ancak cesur köylü Bard, atalarının yarım kalan işini tamamlar ve Smaug'u öldürmeyi başarır. Ancak bu kez Orta Dünya başka bir tehditle karşı karşıyadır. Zira Smaug'un tutsaklığı altındaki dağlar dolusu hazine savunmasız kalmıştır. Elfler, orklar, insanlar ve cüceler... Herkes bu servete sahip olmak istemektedir. Peki acaba bu servet ne pahasına ve kimin olacaktır?

Künye
Filmin künyesini saymama gerek yok artık herhalde. Herkes yerli yerinde duruyor. Sadece Frodo ve Gollum artık yoklar. 

Yorum
Girişte bahsettiğim o hüznümün sebebine gelince. Elbette ki ilk olarak yüzükler devrinin kapanmasıyla ilgili olan hüzün. Ancak ne yazık ki diğer yorumlarım bu kadar pozitif olamayacak. Çünkü filmi beğenmedim. Ben ki Yüzükler'in en büyük hayranlarından biriyimdir. Ben bile bunu söylüyorsam; bitiktir. Spoiler vermemek için çok deşmeyeceğim amaaaa 
1) Filmde mantık hataları vardı.
2) Bazı diyaloglar derinliksiz olmaları sebebiyle çok yapmacıktı. Kelimeler özensiz seçilmişti.
3) Bazı soruların cevapları yoktu. Final havada kaldı.
4) En önemli karakterler jet hızıyla harcanırken; en kıytırık karakterlere bu kadar çok yer verilmesine ise hiç bir anlam veremedim. 
5) Filmde öyle tesadüfler vardı ki ancak Road Runner'daki Çakal Coyote'nin başına gelebilecek türden...
6) Bir kaç göz kamaştırıcı sahne ve baştan sona muhteşem görselliklerden gayrı ne yazık ki vasattı. Tıpkı Yüzükler'in 3. filmi gibi...

Ha izleyelim mi? Elbette. Hem de sinemada. Hem de en kısa zamanda. Ama biz Yüzükseverleri yeterince tatmin etmemiş olan bu filmin gerçek sonu için mutlaka kitabı okumanızı tavsiye ederim. 

Hayata İyi Seyirler...

P.S. Öğrencilerimle yılbaşı çekilişi yapmıştık. Ben de çok sevdiğim bir erkek öğrencime hediye alacaktım. Ne aldım biliyor musunuz? İki kişilik sinema bileti. Hem de açık bilet. İstediği arkadaşıyla istediği zaman istediği filmi izlesin diye. Biletleri orijinal zarfına koydum: zarfa bir not yazdım ve zarfı paketledim. Öğrencime yeni yılda şimdiden mutluluklar diliyorum...

Hiç yorum yok: