2 Aralık 2015 Çarşamba

"Aşk ve Diğer Felaketler" Felaket!!!

Uykusu problemli bir insanım. Hayatım boyunca yastığa beş kala uyuyanları kıskandım. Çok zor dalarım; gece boyu elli kere uyanırım; bazen de uyanınca bir daha uyuyamam. İşte böyle zamanlarda -yani bir daha uyuyamadığım zamanlarda- bir film açarım. Gecenin sessizliğinde sakin sakin izlerim.

Üç gün önce yine benzer bir şey oldu. Gecenin üçünde uyandım ve bir daha uyuyamadım. O saatte kafam ağır bir film kaldıracak halde değildi. Ben de bir romantik komedi açtım. Ama ne kötüdür ki yine erotik komedi çıktı.

Size filmden bahsedeyim.

Özet
2006 yapı “Aşk ve Diğer Felaketler” (Love and Other Disasters) adlı film (sözde) romantik komedi türünde. Hikayeye göre Emily, Vogue dergisinde moda asistanı olarak çalışmaktadır. Çok neşeli, çok tatlı ve, çok çocuksu ve çok çekici bir kişiliğe sahiptir. Ancak özel hayatı biraz karışıktır. Eski sevgilisiyle ara sıra birlikte olmaktadır. Aşktan uzak ve risksiz bir beraberlik Emily için oldukça caziptir. En yakın arkadaşı alkolik bir şairdir. Ev arkadaşı ise bir hemcinseldir (bu kelimeyi ben buldum :)))). Bu kadar karışıklığın içinde bir de Arjantinli genç bir fotoğrafçıyla arkadaşlık etmeye başlar. Üstelik bizim şaşkın kız, Arjantinlinin hemcinsel olduğunu sanırken aslında Arjantinli hemcinsel değildir.

Künye
Filmde tanıdığım tek bir kişi bile oynamıyor. Yapımcısını, yönetmenini ve senarisitini de tanımıyorum.

Yorum
Film elbette ki asla bizim kültürümüzle bağdaşan bir film değil. Ve hatta aslen hiç bir kültüre hitap eden bir film değil. Ama ne ilginçtir ki film boyunca çok güzel değerlendirmeler ve mesajlar var. Filmdeki herkes adeta bir dahi. Yorumlar çok güzel. Zaten bu yüzden filmi kapatamadım. Ama tavsiye eder miyim? Hayır! Bu tür filmleri asla tavsiye etmem. Yine de izlemek isterseniz; uykusuz geçen bir gece için çare olabilir. Bir şey diyemem.

Hayata İyi Seyirler...


P.S. Filmin sonunda iki konuk oyuncu var. Filme renk katmışlar. Küçük bir sahne ama şeker bir sahne...

Hiç yorum yok: