17 Şubat 2016 Çarşamba

"Yargıç" Bu kez Yargılanacak...

Tam trafik kazası geçirip eve kapanmak zorunda kaldığım günlerde bir mahkeme filmi izledim. Bilmeyenler için kısaca bahsedeyim. İki ay önce bir trafik kazası geçirdim ve benim kullandığım araca çarpan motosikletli amca hayatını kaybetti. Benim de davam görülecek. İki yıla yakın sürecek bir kamu davası.) Bu yüzden bu film ilgimi çekti. Size de anlatayım.

Özet
2014 yapımı "Yargıç" (The Judge) adlı film mahkeme filmi türünde bir dram. Hikayeye göre Hank (Robert Downey Jr.) başarılı bir avukattır. Ama kapitalist dünyanın değerlerini yitirmiş avukatlarından. Hank'in 65 yaşındaki Babası Joseph de taşrada hala görev yapmakta olan bir hakimdir. Ancak baba ve oğlun arası uzun zamandır gergindir. Hank bir gün babasının evinden ani bir telefon alır. Habere göre annesi ölmüştür. Hank cenaze için apar topar kasabaya gelir. Cenaze şöyle böyle kalkar. Hank de aynı hızla takım elbiseli hayatına geri dönmek için can atmaktadır. Tam arabasına binmiş yola çıkacakken babasının arabasındaki bir kaza izi ve kan lekesi dikkatini çeker. İşte bu leke her ikisinin de başına büyük dert açacaktır.

Künye
Filmde Hank'i Robert Downey Jr. oynuyor. Huysuz baba Joseph'ı ise Robert Duvall canlandırıyor. 

Yorum
Film çok güzeldi. Açıkçası kendimi Hank ile değil; baba Joseph ile bağdaştırdım. Empati kurunca fena oldum. 

Diğer taraftan film bir kaç kanallı ilerliyor ve filmin sonunda hepsi çözülüyor. Kimi tatlıya bağlanıyor; kimi sonlanıyor. 

Çok dramatik bir hikaye.

Mutlaka izleyin.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: