20 Mart 2016 Pazar

"Barınak" İki Evsizin Dramatik Hikayesi...

Bütün hafta sonu çocuklarıma ve eşime karşı vazifelerimi yerine getirdikten sonra nihayet kendime de sıra geldi. Hemen bir film...

Özet
2014 yapımı "Barınak" (Shelter) dram türünde. Hikayeye göre Tahir, New York sokaklarında yaşayan müslüman bir evsizdir. Boş bir kovada perküsyon çalarak bahşiş toplamaktadır. Hannah da evsizdir. "Eskiden ben de biriydim" diye bir döviz açıp dilencilik yapan eroin bağımlısı bir evsiz. Bu ikisi bir gün kötü bir tesadüf eseri tanışırlar ve kader arkadaşı olurlar. Artık New York sokaklarının acımasız ve gaddar tavrına karşı ölüm kalım savaşı vereceklerdir. 

Künye
Filmde iki ünlü ismi görüyoruz. Tahir rolünde Anthony Mackie'yi ve Hannah rolünde Jennifer Connelly'yi görüyoruz. Filmin senaristi ve yönetmeni ise Paul Bettany. Beyefendi bu filmi kendi kapısı önünde yaşayan evsiz çifte adamış...

Yorum
* Film çok bayıktı. Yavaşlığından içim şişti. 
* Dram ögesini işlemek için meseleyi bu kadar abartmaya gerek yoktu.
* Müslüman evsizin kafası fazlaca karışıktı.
* Eskiden ben de biriydim diyen kadının eskiden neyi başardığını hiç bilemedik. Eskiden bir doktor doktorla evli olmuş olman seni "biri" yapmaz. 
* Filmde evsizlere acımak yerine evsizlerden nefret edesim geldi. 

Kısacası ben beğenemedim. Yine de siz bilirsiniz.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: