26 Nisan 2016 Salı

"Spotlight" Kilisedeki Çocuk Tacizi Meselesi...

Bu aralar ülke "çocuk tacizi skandalı" ile çalkalanıyor. Yazık diyorum. Yazıklar olsun diyorum. Başka da diyecek bir şey bulamıyorum.

Bu rezilliğin çok köklü bir alt yapısı var biliyorum. Şimdi sorunun kaynağını uzuuuun uzun anlatacak değilim. Ancak çözüm tek bir celsede halledildi ve kapandı gitti. Bu ne demektir. Bu iş bir süre bu rezilliği yapanları korkutacak ancak kısa zaman sonra tekrar kaldığı yerden devam edecek demektir. Çünkü sorun, kökünden çözülmemiştir. Sadece bir dal kesilmiştir.

Dilerim ben yanılırım...

Bu meseleye nereden girdik anlatayım. 2016 Oscar Töreninde bir kaç heykelcik kucaklayan bir film oldu. Katolik Kilisesindeki çocuk tacizi meselesini ele alan cesur bir film. Eşimle birlikte bu filmi izlememiz gerektiğine karar verdik ve oturduk filmin başına. Önce size filmden bahsedeyim.

Özet
2015 yapımı "Spotlight" dram türünde. Hikayeye göre Spotlight, ABD'deki Boston eyaletinin en prestijli gazeteci ekibidir. Globe gazetesi yüksek tirajlı bir gazetedir ve topu topu 4 kişilik Spotlight ekibi bu gazetenin bel kemiğidir. O günlerde Globe tatlı bir heyecan yaşamaktadır. Gazetenin emektar genel yayın yönetmeni görevinden ayrılmakta ve işin başına Martin Baron gelmektedir. Baron işe başladığı ilk gün tüm çalışanlarla bir tanışma toplantısı düzenler ve bomba haberin konusunu beyan eder: Kilisedeki çocuk tacizleri meselesi. Fakat bu açıklama gazetede soğuk rüzgar etkisi yaratır. Baron bu zor görevi doğrudan Spotlight ekibine havale eder. Hedef, sadece tacizleri ortaya çıkarmak değil; tacizlerin üstünü örten sistemi çökertmektir. 

Martin Baron
Künye
Filmde Baron'u Liev Schreiber oynuyor. Beyefendi çok iyi iş çıkarmış. Spotlight ekibi ise Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams, şu bu şu bu ooooooooh ... Yıldızlar Geçidi. 

Yorum
Film çok etkileyici bir film. O kadar ürperdim ki gece uyuyamadım. Çocuk tacizi kısmı minimumda tutulmuş ve asıl mesele olan olayın sistematik olarak ört bas edildiği kısma odaklanılmış. Çok iyi hamle. Müthiş!!!

Film çok zor bir film. Senaryo karmaşık. Filmi anlayabilmek için isimleri çok iyi takip etmek gerekiyor. Bir ara neredeyse isimleri not mu alsam diye düşünmeye başladım :)

Filmde ekibin çabası taktire şayan. Oyunculuklar mükemmel. Hele Rachel McAdams'ın naif oyunculuğu beni bitirdi. Hanımefendiyi ilk kez bu kadar sade bir rolde izledim ve çok beğendim. 

Filmi mutlaka izleyin. Gerçi başta konuştuğumuz çocuk tacizi meselesine nasıl katkısı olur bilemiyorum ama yine de mutlaka izleyin. Umarız ki bir yerlerde fark yaratır. 

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: