26 Nisan 2016 Salı

"Yapay Oyun" Enigma Nasıl Çözüldü???

Geçen seneden beri izlenmeyi bekleyen bir film vardı elimde. Size o filmden bahsetmek istiyorum.

Özet
2014 yapımı "Yapay Oyun" (The Imitation Game) adlı film biyografi türünde. Hikayeye göre sene 1945'tir ve kahramanımız Alan Turing adlı İngiliz profesör, o dönemin en deli-manyak-çatlak matematikçisidir. O sıralar 2. Dünya Savaşı tüm hızıyla devam ederken Naziler ortalığı kasıp kavurmaktadır. Bizim çatlak profesör Turing bu işe bir son verebileceğini İngiliz İstihbaratına bildirir. Turing'in teklifi ilginçtir: Turing Nazilerin kullandığı şifreli haberleşme sistemi Enigma'yı çözebileceğini iddia etmektedir. Bu durum askeriyenin ilgisini çeker ve Turing istihbarat ekibine sözleşmeli sivil personel olarak alınır. Ancak Turing'in yöntemleri tamamen şahsına münhasırdır ve istihbarat ekindeki herkesi çileden çıkaracaktır.

Künye 
Filmde Turing'i Benedict Cumberbatch oynuyor. Beyefendi "Star Trek: Bilinmeze Doğru" filmiyle yıldızlaşmıştı.Film aynı zamanda gerçek bir hikayenin uyarlama kitabından uyarlanmış :)

Filmde aynı zamanda Keira Knightley ve Matthew Goodey (Watchmen'in Ozymandias'ı) de yer alıyorlar.

Yorum
Ben filmi Türk yapımı "Devrim Arabaları" filmine benzettim. Hatta benzetmedim. Aynısı. Hatta ikisinin reytingleri de aynı.İkisinin de imdb puanı 8.1. Ama işte birini 480.000 kişi oylamış. Diğerini 6000 küsür kişi. Kötü kader...

Filmde tek çözülen şey Enigma'nın şifreleri değil tabi ki. İnsan ilişkileri, duygu değişimleri, savaş sırları, her şey. Filmde çözülmeyen şey yok.

Gayet başarılı bir film. Ama zor bir film. Ben bu tür başarı hikayelerini ve biyografileri seviyorum ama siz eğer sevmiyorsanız hiç başlamayın derim. 

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: