23 Şubat 2017 Perşembe

"Scientology" Hollywood Starlarının Bile Tarikatı...

Bazen filmlere küsüyorum. Film portalındaki, film kanallarındaki ve arşivimdeki filmleri deşiyorum deşiyorum bir şey bulamıyorum. O zaman belgesellere sarılıyorum. Sonra o belgeselleri o kadar çok beğeniyorum ki “Acaba film izlemekten vazgeçip belgesele mi dönsem?” diye sorgulamaya başlıyorum. Hepsi değil tabi. Doğa belgeselleri hiç bana göre değil. İnsan, oluşum, tarih, felsefe, vb. türde olacak.

Dün yine öyle hissetiğim bir gün oldu. Film portalında eşelenirken “Scientology ve huyfıluudsregerhfdx” isimli bir belgesele rastladım. Tom Cruise'un bu tarikata üye olduğunu hatırladım. Ve kafamda şöyle bir soru oluştu: “Önerilenler sayfasında bu belgeselin ne işi var???” Eşimi de aldım yanıma ve izlemeye koyulduk. Ve izledikçe hem hayretler içinde kaldım, hem de soruma cevap buldum. Hadi anlatayım...

scientology ile ilgili görsel sonucu
Kurucu Ron Hubbard
ÖZET
2015 yapımı "Going Clear: Scientology And The Prison of Belief" adlı yapım belgesel türünde. Hikayeye göre 1960'lı yıllarda araştırmacı yazar Ron Hubbard, Diyanektik isimli felsefi bir akım geliştirmiştir. Yazdığı kitap sayesinde epeyce ünlü olmuştur. Kitabı ise yıllarca New York Best Sellers listesinde kalmıştır. Yazar bu kez vergi ödememek için bu felsefeyi dine çevirmeye çalışır. Bu amaç için yıllarca çalışır ve tarikatına mensup insanları çalıştırır. Ve sonunda başarır. Müridler tarikatta üst mertebelere yükselebilmek için canlarını, mallarını, ailelerini, mesleklerini, kısacası her şeylerini ortaya koyarlar. Nihayet en üst mertebelere ulaşan müritlere evrenin oluşumu ve tarikatın bu oluşumdaki asıl yeri ile ilgili kilit bir kitap verilir. İşte düğümlerin çözüldüğü an o an olur. Kitabı okuyan müritler bunun tam bir deli saçması olduğu gerçeğine uyanırlar ve hayatlarının en büyük şokunu yaşarlar. Ve sonra diğer müritlerin gözlerini açabilmek için var güçleriyle çalışırlar. Ama iş işten geçmiş olur. Zira John Travolta ve Tom Cruise'un da dahil olduğu 10.000'lerce insan dönülmez yollara girmiştir bile...
scientology ile ilgili görsel sonucu

KÜNYE
Belgesel gerçek görsellerle desteklenen ve eski müritlerin ağzından anlatılan olaylardan oluşan bir belgesel.

YORUM
Korkumdan yorum yapamıyorum. Umarım bu belgesel sadece Scientology tarikatı mensuplarının değil, diğer tüm kalp gözü kapalıların da gözü açılır.


Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: