25 Mayıs 2017 Perşembe

"Yolcular" Mutlaka İzlenmesi Gereken Bir Bilim Kurgu...

Sinemalarda fragmanını izlediğim bir film vardı: "Passengers" Fragman konuyu zaten veriyordu. E karakterleri de gösteriyordu. Filmin sonu da belli gibiydi. "Bu ne Yaw? Hayatta izlenmez!" dedim kestim attım. Sinemalarda üç hafta kadar gösterimde kalan filme zerre kadar gitme isteği duymadım.
Geçenlerde film portalında yine aynı filmi görünce "aman iyi hadi izleyeyim bari" dedim ve izledim.

Keşke sinemada izleseymişim. Çok pişmanıııııımm :)))

ÖZET
2016 yapımı "Yolcular" (Passengers) adlı film bilim kurgu türünde. Hikayeye göre 5000 kişilik bir gezegen gemi, dünyadan ayrılıp başka bir evrene doğru yola çıkar. 100 yıllar sürecek bu yolculukta mürettebat da dahil herkes kapsüller içinde derin uykuya daldırılmıştır. plana göre menzile 4 ay kala herkes uyanacaktır. Gemi bu süre boyunca seyahatine tatlı tatlı devam edecektir. Ancak evdeki hesap çarşıya uymaz ve meteor yağmuruna tutulan gezegen gemide elektrik hasarı oluşur. hasara bağlı olarak kapsüllerden biri bozulur ve haydeeeeee!!!... Jim Preston adlı genç adam menzile 200 yıl kala uyanır. Koskoca gemide uyanan tek kişi Jim'dir ve kapsüle girip tekrar derin uyumak için büyük çaba sarf eder ama olmaz olmaz yine olmaz. Artık Jim -çaresiz- hayatta kalmanın ve kendini oyalamanın bir yolunu bulmak zorundadır.  

KÜNYE
Filmde Jim Preston'ı Chris Pratt oynuyor. Kendisine Jennifer Lawrence, Michael Sheen, Lawrence Fishbourne ve Andy Garcia eşlik ediyorlar.

Filmin senaristi güçlü bir yazar: Jon Spaihts. Beyefendiyi Promethius'un ve Dr Strange'in yazarı olarak da tanıyoruz. Kaldı ki daha önce bu iki filmi izlediyseniz üç film arasındaki benzerlikleri yakalayabilirsiniz. 

YORUM
Ben filmi beğendim. Fikir güzel. Filmin fragmanında eleştirdiğim kısımların cevapları filmde tatmin edici düzeyde verilmiş. 

Diğer tarafta film boyunca sorduğum bazı soruların cevapları filmde yoktur. Mantık hatası oluşturmuyordu belki ama filmin havada kalmasına sebep oldu.

Ha eğer bilim kurgu seviyorsanız mutlaka izlemeniz gereken bir film. Kesinlikle pişman olmazsınız.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: