13 Ekim 2012 Cumartesi

"Maymunlar Cehennemi Başlangıç" İzlemeye Değer mi???

"Maymunlar Cehennemi" filmini yıllar önce izledim. Fakat daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi "benim canım hayvanım, hayvanım da hayvanım" türü filmler tarzım değil. Fakat iflah olmaz bir sinema tiryakisi olarak "Maymunlar Cehennemi Başlangıç"ı da (The Rise of the Planet of the Apes'i) izledim. İyi ki izlemişim. Çok beğendim. Bence Maymunlar Cehennemi'ne büyük anlam katmış.

2011 yapımı filmde Bilim Adamı Will'in başlattığı olaylar zincirini izliyoruz. Bilim adamımız, labaratuarda geliştirdiği zeka geliştirici bir maddeyi, deney maymunlarından birinin üzerinde deniyor. Ancak bu sırada hamile olan maymun, yavru ama zeki bir şempanze dünyaya getiriyor ve Will "Sezar" adını verdiği bu şempanzenin bakımını üstlenmek zorunda kalıyor. 

Filmin senaryosu, görsel efektleri ve kurgusu zaten güzel. Ancak bir de oyunculara bakalım. Filmde bilim adamımızı, son yıllarda yıldızı iyice parlayan James Franco canlandırıyor. Sezar'ı ise Hollywood tarihinin hem en şanslı, hem de en şanssız oyuncusu diyebileceğimiz Andy Serkis canlandırıyor. "O da kim?" diyebilirsiniz. Kendisi Yüzüklerin Efendisi'nin Gollum'u ve tabi Smeagal'ı. (Ne yazık ki muhteşem Gollum performansından beri, beyefendiye hep bu tür roller geliyormuş.)

Bu tür mutasyon konulu filmleri seviyorsanız mutlaka izleyin. Türünün en iyi örneklerinden biri diyebilirim. Ben beğendim, sizin de beğeneceğinizi umuyorum.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: