1 Ocak 2014 Çarşamba

"Bay Hiç Kimse"

İmdb'de bir film ararken başka bir filme rastladım. Reytingi 7.9. Hem de bir kaç yıllık. Şimdiye kadar nasıl gözden kaçırdığıma da şaşırdım. Hemen izleyici yorumlarını okudum. Beğenen çok beğenmiş, beğenmeyen hiç beğenmemiş; arası yok yani. Ben de kendi fikrimi edinmek için izlemeye karar verdim. Gelin önce filmimizin özetine bir bakalım. Sonra da fikirlerime geçelim.

Özet
2009 yapımı "Bay Hiç Kimse" (Mr. Nobody) adlı film bilim kurgu ve fantastik türünde bir dram. Filmin tamamı 118 yaşındaki ihtiyar Nemo tarafından flash backler şeklinde anlatılıyor. Olay 2092'de geçiyor. Hikayeye göre Nemo, daha 9 yaşında bir çocukken annesi ve babası ayrılmaya karar verirler. Anne trene binip çoook uzaklara gidecektir. Nemo ise babasının yanında mı kalsın, yoksa annesiyle mi gitsin hala karar verememiştir. Annesi, Nemo ile tren istasyonunda vedalaşır ve trene biner. Tren hareket edince Nemo annesinin arkasından koşmaya başlar ve....... İşte bütün o film burada başlar. Acaba Nemo trene yetişmiş midir, yoksa yetişememiş midir? Yetişseydi n'olurdu, yetişemeseydi n'olurdu?

Künye
Filmde pek çok filmden tanıdığımız iki isim var. Biri Diane Kruger ve diğeri de Jared Leto. 

Yorum
İzleyelim mi, izlemeyelim miye gelince: Paralel evrenlere, bilim kurgulara, fantastik kurgulara meraklıysanız hiç kaçırmayın, izleyin derim. Hele bir de "Kelebek Etkisi" "Sil Baştan" "Bulut Atlası" "Kaynak" gibi filmleri beğeniyorsanız, buna da hasta olacağınıza garanti veririm. Ama eğer bu filmleri sevmiyorsanız, iki saatinizi boşa harcamayın. Bırakın şansınız başka filmlerde gülsün.

Hayata İyi Seyirler...


Hiç yorum yok: