28 Temmuz 2014 Pazartesi

"Blue Jasmine" Bir Dibe Vuruş Filmi...

Hanımlara söyleyeyim: Ben de bir kadınım ama en sevdiğim ev işlerinden ikincisi ÜTÜ!!! İster inanın, ister inanmayın ama bu böyle. Peki neden mi? Çünkü ütü masasını tv'nin karşısına geçirip, bir film açıp rahatlıkla yapabildiğim bir iş. Süper! Ben bu işin tadını çıkarıyorum; siz de öyle yapın :)))

Bu kadar şeyi niye anlattım, oraya gelelim. Yine bir "ütü" filmi izledim de o yüzden anlattım. Hadi şimdi de filmi anlatayım.

Özet
2013 yapımı "Mavi Yasemin" (Blue Jasmine) adlı film romantik trajikomik türde. Hikayeye göre Jasmine (ki şu durumda adaşım oluyor) sosyetik bir kadındır. Jasmine'nin kocası yeni ölmüştür ama bu ölüm pek de öyle sessiz sedasız bir ölüm olmamıştır. Zira kendisi süper zengin bir iş adamıyken 10 numara dolandırıcı olduğu ortaya çıkmış ve hapse girince de intihar ederek ölmüştür. Bu durumda devlet, ailenin tüm mal varlığına el koymuş ve zavallı Jasmine bir anda tığ teber ortada kalmıştır. Kulağındaki küpesini bile maliyeye kaptıran Jasmine bir süreliğine gariban kız kardeşinin yanına taşınır. Ancak en tepeden en dibe vuran Jasmine'in bu sefaletten kurtulmaktan başka çaresi yoktur.

Künye
Filmde Jasmine'i Cate Blanchett oynuyor. Jasmine'in kocası olacak dolandırıcı herifi de Alec Boldwin canlandırıyor. Filmin senaristi ve yönetmeni de yılların sanatçısı Woody Allen.

Yorum
Başta da söylediğim gibi film tam bir "ütü" filmi. Çok ağır bir senaryosu yok. Görsel efektleri yok. Göz alıcı dekorları yok. O yüzden sadece kulağınızla bile izleyebileceğiniz bir film. 
Psikolojik analizleri ve gidip gelen ruh hallerini anlatan filmleri seviyorsanız (Can Dostum gibi, Aşk gibi) mutlaka izleyin. Çünkü o konuda epeyce doyurucu. 
Bunun yanında Flash back'lerle ve flash forward'larla zenginleştirilmiş hoş bir film.  
İzlemezseniz çok bir şey kaçırmazsınız ama izlerseniz beğenebilirsiniz. Siz bilirsiniz.

Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: