5 Ocak 2015 Pazartesi

"Alın Yazısı" Görüp Görebileceğiniz En İlginç Paradokxssksxxx...

Çok sevdiğim bir arkadaşım bir film izlemiş. Bana da tavsiye etti ama filmin ismini bir türlü çıkaramadı. “Pre.... Prel... Pre...tion” dedi kaldı. Yalnız filmin konusuyla ilgili bir ipucu verdi ve konusu benim de ilgimi çekti. Eşime filmin konusundan bahsettim. O da birden “Heh! Benim filanca arkadaşım da o filmi izlemiş, çok beğenmiş ama filmin adını hatırlayamadığı için havada kaldı” dedi.
Güç bela filmin adını bulduk ve şu filmi nihayet izleyebildik.

Özet
2014 yapımı “Alınyazısı” (Predestination :)))) adlı film hem fantastik, hem bilim kurgu hem de gizem türünde. Hikayeye göre adamımız (Ethan Hawk), görevi gereği zamanda yolculuk yapan bir ajandır. Eskide geçen kötü olayları düzeltmek amacıyla geçmişe gider ve o olaylar henüz olmadan önlemeye çalışır. Yeni görevi bir katliamcıyı bulmak ve katliamı önlemeye çalışmak için adamı ikna etmek olacaktır. Bunun için yine geçmişe gider ve bir barda barmen kılığında işe koyulur. Bardaki müşterilerden biriyle sohbete başlar. Ancak bu sohbet hiç beklenmedik bir şekilde son ve sonuç bulacaktır.

Künye
Filmde zaman yolcusu ajanımızı Ethan Hawk oynuyor. Kendisine bu filmde Sarah Snook eşlik ediyor. Film bir kısa öyküden uyarlama. 

Yorum
1) Yılan hikayesi demek bu olsa gerek. Ben hayatımda böyle paradokslu bir film görmedim. Hatta kitap ya da benzer bir film de görmedim. Hatta ben hayatımda böyle bir şey görmedim.
2) Çok ilginç ve tuhaf bir filmdi. Git gide çözüleceğine, git gide karmaşıklaşan bir örgüye sahipti. Hele sonunda iyice içinden çıkılmaz bir hal alıyordu.
3) Ancak bunca kargaşaya rağmen sonunda paradoks tamamlandı. En azından ortada kalmadığına sevindim.
4) İzleyelim mi derseniz? Size katacağı hiç bir şey olmamakla birlikte izlenebilecek bir film. İmdb'deki puanını da (7.4 gibi bir şey) hak ediyor diyebiliriz. Yani eğer Çok merak ettik derseniz izleyin. Ama sonunda “bu ne yaaa!” demeyin. Çünkü öyle dedirtecek bir film.


Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: