24 Ekim 2016 Pazartesi

"Zor Saatler" Fırtınada Denize Açılmak...

Ben artık bu imdb'ye güvenemiyorum. 6.8 reytingli bir film izledim ama bana kalırsa 7.5'i hak ediyordu. Anlatayım efendim.

ÖZET
the finest hours ile ilgili görsel sonucu
Bernie
2016 yapımı “Zor Saatler” (The Finest Hours) adlı film dram türünde. Olay Amerika'nın kuzey doğu eyaletlerinden Massachusetts'te geçmektedir. Hikayeye göre Bernie sahil güvenlikte çalışan bir kaptandır. Ama ezik herifin tekidir. Bir gün, soğuk bir şubat günü sahil güvenliğe bir yardım çağrısı gelir. Çağrı, kıyının açıklarındaki bir petrol tankerinden gelmektedir. Zira tanker fırtınada ikiye bölünmüştür ve bir yarısı anında batmıştır. Diğer yanı ise bir kaç saat içinde batacaktır. Geminin akıllı ama sevimsiz teknisyeni Ray gemiyi biraz daha su üstünde tutabilmek için bir plan yapar ve tayfayı da işe koşar . Bu sırada bizim ezik kaptan Bernie de kurtarma botuna binip fırtınanın gözüne doğru yola çıkar. İşte bundan sonrasına bakalım. Kim öleeee, kim kala...

Künye
Filmde Kaptan Bernie'yi Chris Pine oynuyor. Teknisyen Ray'i ise Casey Affleck canlandırıyor.

Yorum
Bence film defalarca izlenesi bir film. Filmin görüntü yönetmenini tebrik ediyorum. Gerçekten o şeylerin hepsini iliklerime kadar hissettim. Sanki o buz gibi okyanusta ben de battım, çıktım, üşüdüm, düştüm, kafamı çarptım, boğuldum, nefessiz kaldım...
the finest hours ile ilgili görsel sonucu 
Chris Pine'ın mimiklere izin vermeyen bir kaş göz yapısı var. Çok keskin hatlı olması sebebiyle olabilir. Ancak beyefendi bu filmde daha ziyade jestleriyle götürmüş.

Filmin müzikleri bir harika. Özellikle final müziği “Haul Away Joe” ya bayıldım. Meşhur bir denizci şarkısı olan Haul Away Joe şarkısı, Kadoline adlı grup tarafından coverlanmış ve muhteşem olmuş. Bayıldım bayıldım.

Filmin sonunda Haul Away Joe şarkısı eşliğinde olayın gerçek görüntüleri veriliyor. Gerçek adamlar ve gerçek resimler. İşte o zaman olayın vehameti daha iyi anlaşılıyor. İşte şarkının linki...
https://www.youtube.com/watch?v=p26urHC08Gk

Kısacası filmi yürekten tavsiye ediyorum. İzleyin, ağlayın ama umudu elden bırakmayın.


Hayata İyi Seyirler...

P.S. Bence filmin yıldızı chris pine değil, Casey Afflack...

Hiç yorum yok: