23 Şubat 2017 Perşembe

"Rain Man" Efsane Filme Tekrar Atalım Lütfen...

Film portalına “Oscarlı Filmler” portalı eklenmiş. Ben aynadan içeri başımı uzattım. Ve bir zamanlara damgasını vuran bir filmle karşılaştım. Defalarca izlemiş olmama rağmen yine izledim. Anlatayım efendim...

rainman ile ilgili görsel sonucuÖZET
1988 yapımı “Yağmur Adam” (Rainman- keşke filmin ismi bu haliyle kalsaydı) dram türünde. Hikayeye göre Charlie bir lüks araba şirketinde satış görevlisi olarak çalışmaktadır. Genç adam son derece hırslıdır. Ancak bu hırs onu açgözlülüğe ve bencilliğe itecek düzeydedir. Bir gün genç adama bir telefon gelir ve Charlie babasının öldüğünü öğrenir. Cenaze için memleketine gider ve vasiyet mektubu açılır. Charlie'ye miras kalan tek şey ise yaşlı bir klasik araba ve patentli güllerdir. Asıl servet -üç milyon dolar- ise başka bir varise kalmıştır. Charlie o başkasının kim olduğunu araştırdığında bir abisinin olduğunu ve onun bir akıl hastanesinde yattığını öğrenir. Derhal o hastaneye gider ve abisi olacak adamı bulur. Üç milyonluk servetin sahibi olan ağabey Raymond bir otistiktir. Charlie tüm bunlara çok sinirlenir ve servetin yarısına sahip olmak için dava açmak amacıyla Raymond'ı hastaneden kaçırır. Bu adam kaçırma hiç beklenmedik olaylara yol açacaktır.

KÜNYE
Filmde Raymond'ı bu filmle Oscar kazanan Dustin Hoffman oynuyor. Charlie'yi ise Tom Cruise canlandırıyor. Filmin yönetmeni Barry Lavinson'ı ise "Kardeş Gibiydiler" gibi, "Kusursuz Fırtına" gibi sayısız harika filmlerden tanıyoruz.

YORUM
Film muhteşem. Yıllardır tüm otistik vakaların “yağmur adam vakası” diye adlandırılma sebebi olan bir film. Bu film gerçekten, ailesinde zihinsel engelli ya da zihinsel deha bulunan herkesin umudu olmayı başarmış bir film. O kadar trajikomik bir hikaye yani...

Eğer fırsatınız olursa “eski film” demeyin; “ben izlemiştim” demeyin. Mutlaka yeniden izleyin.


Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: