7 Kasım 2016 Pazartesi

"Aşk ve Gurur" Beni Orta okul ve Üniversite Yıllarıma Götüren Film...

İngilizce Öğretmeniyim ben. Eğitim Fakültesinde iken bol miktarda İngiliz Edebiyatı da gördüm tabi. Orada öğrendim zaten dönem incelemesi nedir; yazarın hayat hikayesi nedir; karakter analizi nedir... Bazı hikayelerin ne kadar saçma olduğuna karar vermeden önce bunların hepsini bilmek gerekir. Diyelim ki hepsini biliyorsun: Hikayenin geçtiği dönemi inceledin. Bunun yazarın hayatına etkilerini de inceledin. Yazarın yarattığı karakterleri de inceledin. Hepsi tamam. Baktın hikaye hala saçma geliyor; işte o zaman gerçekten saçmadır.

Bunları size şunun için anlattım. Daha orta okuldayken -Kütahya Ali Güral Anadolu Lisesi mezunuyum- “Pride and Prejudice” adlı kitabı “reading” dersinde okuduk. O zamanlar bu kitap bana çok saçma gelmişti. Hikayede geçen beş kız kardeşin şirret bir annesi vardı ve kadına dayanamıyordum. Kızların aşk hikayelerine ve sürekli koca peşinde koşmalarına da bir türlü anlam veremiyordum. Ne zaman ki üniversitede Victoria Dönemini çalıştık. İşte o zaman bu kızlarla da anneleriyle de empati kurabildim. Sonra da hikayeyi çok sevdim.

Zira Victoria dönemi İngiltere'sinde kız çocuklarının miras hakkı yoktur. Bir aile ne kadar zengin olursa olsun ya oğluna miras bırakabilir; ya da evli kızına ve damadına. Bu sebeple eğer bir ailenin hiç oğlu yoksa; kızlar bir an önce evlenmek zorundadırlar. Aksi taktirde bir saksı toprak bile miras alamazlar. Ne berbat bir durum değil mi???

Jane Austen de burada tuhaflığı görmüş ve bu duruma kalemiyle savaş açmıştır. Romandan uyarlanmış filmimize bir bakalım efendim...

pride and prejudice ile ilgili görsel sonucuÖZET
2005 yapımı “Aşk ve Gurur” (Pride and Prejudice) adlı film romantik trajikomedi türünde. Hikayeye göre Bennet ailesi beş kız çocuklu orta sınıf bir ailedir. Büyük bir evleri, bir kaç dönüm arazileri ve bir kaç hizmetçileri bile vardır. Ama yine de orta sınıf aile statüsündedirler. Elizabeth Bennet, bu ailenin en büyük kızıdır. Evlenme yaşı gelmiştir ama erkeksi ve sivri dilli kişiliği sebebiyle pek evlenecek gibi gözükmemektedir. Lydia ve Jane ise daha hoş ve dişi tabiatlı olduklarından dolayı evliliğe daha yakın gözükmektedirler. Evin annesi Bayan Bennet, kızlarının geleceğini garanti altına almanın tek yolunun evlilik olduğunu bilmektedir. Bu sebeple kızları süsleyip püsleyip balolara göndermektedir. Bakalım bu balolarda neler olacaktır?

KÜNYE
Filmde pek çok ünlü isim var. Keira Knightling, Jena Melone, Donald Sutherland ve daha pek çok isim. Filmin yönetmeni ise “Anna Karanina” ve “Hannah” gibi pek çok ünlü filmin daha yönetmeni de olan Joe Wright. Beyefendi genellikle aynı oyuncuyla bir kaç kez çalışmayı seviyor.

YORUM
Film çok hoş bir film. Victoria Döneminin “konuyla ilgili kısımları” kısmen verilebilmiş. Kitaptaki kadar olamaz tabi ama yeteri kadarı verilmiş.

Filmdeki karakterlerin hepsi çok güzel işlenmiş.

Ama en güzeli o görgüsüz anne. O kadına bayıldım. Hatta daha filmin başında eşim “Bu filmi izleyelim mi?” diye sorduğunda “Güzel tabi seversin. Tabi evin annesine katlanabilirsen...” demiştim. Eşim de “Niye ki?” diye sordu haliyle. Ben de önce kadını, sonra da kadının niye öyle olduğunu anlatınca durum anlaşıldı.

Filmi izleyin. Zira çok hoş bir romantik dram.Dönem filmi olması sebebiyle de tarihte bir yolculuğa çıkma imkanınız oluyor. Eminim izledikten sonra siz de bana hak vereceksiniz.


Hayata İyi Seyirler...

Hiç yorum yok: